نسخه چاپی

غرق شدن 15 نفر در هرمزگان

رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی استان هرمزگان گفت: از 27 مورد، تماس تلفنی با اورژانس 115 در خصوص غرق‌شدگی 56 درصد آن به فوت منجر شد كه 8 درصد آن كودكان زیر 5 سال بودند و بقیه‌ آنها از مرگ نجات یافتند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر «سیدکمال حسینیان» گفت: از نظر جنسیت فوتی‌ها 13 نفرشان مرد و 2 نفر زن بودند که 6 نفر آنها در دریا، 4 نفر در آب انبار، یک نفر در حوض آب، یک نفر در چاه آب و 3 نفر در محل تجمع سیلاب غرق شده‌اند.

وی میانگین سنی افراد غرق شده را 29 سال و بیشترین آمار غرق‌شدگی در دریا را، در سواحل قشم دانست و گفت: لزوم آموزش کمک‌های اولیه در زمینه‌ی غرق‌شدگی ، افزایش آگاهی‌های مردم و نصب تابلوهای هشدار در ساحل دریا ضروری به‌نظر می‌رسد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین عامل در افرادی که دچار غرق‌شدگی می‌شوند را نرسیدن اکسیژن به بافت‌ها و اعضایی مهمی چون مغز و قلب برشمرد.

حسینیان توانایی افراد در انجام احیا راعامل موثری در نجات فرد غرق شده دانست و گفت: با تنفس دهان به دهان یا دهان به بینی می‌توان در بیشتر موارد فرد غریق را از خطر مرگ نجات داد و افرادی که مهارت کافی در شنا و احیا داشته باشند می‌توانند حین انتقال فرد غریق، از راه تنفس مصنوعی فرد را نجات دهند.

وی به مردم توصیه کرد در صورت وقوع چنین حوادثی با حفظ خونسردی، علاوه‌بر تماس با اورژانس 115 تا رسیدن آمبولانس عملیات احیا را در صورت داشتن مهارت لازم در مورد فرد غرق شده انجام دهند.

۱۳۹۳/۵/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...