نسخه چاپی

چگونه «سنجد» روی جلد دفاتر تحریر آمد؟

كارگردان و عروسك‌گردان برنامه «سنجد خبرنگار» گفت: امیدوارم روزی برسد كه تصاویر همه محصولات فرهنگی به ویژه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در دست كودكان و نوجوانان كشورمان، برگرفته از شخصیت‌های ایرانی باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، به تازگی شاهد ورود لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار «سنجد خبرنگار» از سوی تولیدکننده اسلامی _ ایرانی «آزاده» هستیم.

به همین منظور به سراغ نگار استخر، کارگردان و عروسک‌گردان برنامه «سنجد خبرنگار» که برای اجرای برنامه به نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی «نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر» آمده، رفته و با وی به گفت‌وگو نشستیم که در ذیل متن آن را می‌خوانید:

* برندهای ایرانی از لحاظ کیفیت قابل رقابت با برندهای خارجی است

خانم استخر درباره کیفیت لوازم‌التحریر ایرانی نسبت به برندهای خارجی سخن بگویید؟

حدود یکسال است که با تولیدکننده لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار «آزاده» همکاری می‌کنم، واقعاً تلاش برادران حدیدی و برند آزاده را قابل تقدیر می‌دانم یعنی شاید این برند، جزو برندهای معدودی در کشور باشد که به این شکل بر پرورش شخصیت‌های ایرانی کار می‌کند و کار با کیفیتی که کودکان و نوجوانان به آن علاقه‌مند هستند، را به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

وقتی نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی نظیر «آزاده» را با سایر برندهای خارجی مقایسه می‌کنم، خوشبختانه شاهد کیفیت خوب و قابل رقابت با برند غربی هستیم به گونه‌ای که برند ایرانی هیچ چیزی از برند خارجی کم ندارد.

رنگ‌آمیزی و چیدمان تصاویر در برند «آزاده» آنقدر خوب کار شده است که برای من بزرگسال جذاب بوده و علاقه‌مند به داشتن این دفاتر هستم.





* معتقدم باید بهای استفاده از شخصیت‌های عروسکی توسط تولیدکننده نوشت‌افزار پرداخت شود

برخی از تولیدکنندگان معتقدند که تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی برای استفاده از تصاویر شخصیت‌های عروسکی تقاضای چندصد میلیون تومانی می‌کنند، نظر شما در این باره چیست؟

اصلاً چنین ماجرایی وجود ندارد یعنی بنده به عنوان کسی که دارم با برند آزاده همکاری می‌کنم اصلاً این ماجرا نیست. مسئله این است که برای شخصیتی مثل سنجد، 20 سال زحمت کشیده شده است من به عنوان کسی که خالق این شخصیت عروسکی بودم و توانستم در بین دو تا نسل آن را جا بیندازم، فکر می‌کنم اگر هم کسی در بازار کار به لحاظ تجاری به این ماجرا نگاه و هزینه‌ای را پرداخت می‌کند آن هم برای استفاده یک شخصیت در دفاتر و لوازم‌التحریر چیز غریبی نیست چراکه همان مقدار که بنده زحمت و همکار دیگر نظیر شخصیت‌های کلاه قرمزی متحمل شدند تا این شخصیت محبوب شود، حال وقتی بر روی محصول فرهنگی قرار می‌گیرد باید بهای استفاده از این برند را نیز بپردازند اما این بها اینقدر سنگین نیست، به میزانی است که تلویزیون و سازمان صدا و سیما تعیین می‌کند و این مبلغ نیز به جیب تهیه‌کننده و خالق اثر نمی‌رود در واقع قراردادی مابین سازمان و تهیه‌کننده محصول است.



* عدم دریافت وجه میلیونی برای استفاده برند آزاده از شخصیت «سنجد خبرنگار»

شما خودتان چه مقدار هزینه دریافت کردید؟

من نگار استخر چیزی را دریافت نکردم ما به عنوان اینکه تعدادی برنامه تهیه کنیم که اسم برند آزاده را در برنامه‌ آورده و تبلیغ داشته باشیم یک مبلغی را برای تولید برنامه از مدیرعامل این برند دریافت کردیم؛ نه درصدی به عنوان استفاده از شخصیت «سنجد» و نه چیزی بیش از آن، بلکه طبق برآوردی که سازمان صدا و سیما برای تهیه یک برنامه‌ روتین وتولید عادی دارد، مبلغی را مشخص می‌کند که توسط برند مربوطه به سازمان پرداخت می‌شود.





* آرزوی نگار استخر برای بازار نوشت‌افزار ایران

سخن پایانی؟

امیدوارم روزی برسد که تصاویر همه محصولات فرهنگی به ویژه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در دست کودکان و نوجوانان کشورمان، برگرفته از شخصیت‌های ایرانی باشد.

۱۳۹۳/۵/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...