نسخه چاپی

نظر نماینده مجلس در مورد شرایط و اجاره خانه كی روش

دكترمؤید صدرحسینی نماینده مردم خوی در مجلس و عضو كمیسیون صنایع و معادن در جریان نطق پیش از دستور قبل تعطیلات تابستانی مجلس به مبالغ قراردادهای بازیكنان شركت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو پیكان اعتراض كرده بودند.

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، برای پیگیری قضیه و منعکس کردن نقطه نظرات اولین نماینده‌ای که با صراحت به مبالغ قراردادهای بازیکنان لیگ برتری و حتی کادرفنی تیم‌ملی اعتراض کرده روزنامه نود به سراغ دکتر صدرحسینی رفته و با وی گفتگو کرده است که ماحصل این مصاحبه پیش روی شماست:

- ظاهرا چند روز پیش به مبالغ قراردادهای بازیکنان پیکان و سایپا اعتراض کرده‌اید؟

بله وقتی بعد از اعلام مبالغ قراردادهای بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌های لیگ برتر نیم نگاهی به قراردادهای پیکان و سایپا انداختم متوجه شدم مبالغ قرادادهای این باشگاهها بالا است. تازه اگر این مبالغ واقعی باشد.

وقتی چنین هزینه هنگفتی برای یک کارخانه صنعتی تحمیل می‌شود خب یکی از تبعات آن افزودن بر نرخ خدمات و تولیدات این کارخانه برای جبران هزینه گزافی است که از صندوق کارخانه می‌رود. در واقع یکی از عوامل گرانی بی‌رویه خودروها همین بازیکنانی هستند که قراردادهای میلیاردی بسته‌اند.

- پس محوراصلی اعتراض شما مبالغ قراردادهای بازیکنان سایپا و پیکان بود؟

نه این موضوع یکی از مباحث اعتراض من در نطق پیش از دستور بود. من از مسئولان امر خواستم منابع مالی پرداخت‌های میلیاردی این باشگاه ها مشخص شود تا معلوم گردد کارخانه سایپا و پیکان ازدرآمدهای باشگاه هزینه می‌کنند که خیلی بعید است چون درآمدی درکارنیست یا دست در جیب ملت می‌کنند تا بازیکن میلیاردی بگیرند و ادعای باشگاه حرفه‌ای داشته باشند. باشگاههای حرفه‌ای موسساتی هستند که از درآمد خود هزینه می‌کنند این که باشگاهداری نیست ظاهرا ما فقط پول حرفه‌ای می‌دهیم. تجربه ثابت کرده بزرگترین مدیران این عرصه تنها هنر مدیریتی‌شان اعمال نظر روی هزینه تیمداری است و هیچکدام حتی به خودشان زحمت نداده‌اند یک نیمه راه حل برای درآمدزایی در باشگاه‌های و حتی در مجموعه‌های بزرگ مثل فدراسیون ایجاد کنند.

- وسایر موارد اعتراض شما؟

بنده باخبرم پانزده میلیارد تومان برای مبلغ قرارداد کی‌روش هزینه شود مبلغی که با کمک‌های خارجی‌اش به بیست میلیارد تومان می‌رسد که کرایه خانه منزل ایشان هم چیزی در حدود هفتصد میلیون تومان در سال است. من همه اینها را در نطق پیش از دستور گفتم.

حالا من یک سئوال از شما دارم آیا تیم‌ملی ما در جام جهانی آنقدر موفق بوده که برای تداوم حضور کی‌روش در روی نیمکت تیم مملکتمان اینقدر هنگفت هزینه کنیم و تازه شرط و شروط آقا را برای زندگی کردن مطابق میلش هم پذیرا باشیم.

مگر ما در این جام‌جهانی چه کرده‌ایم که موفقیت به حساب می‌آید و قابل مقایسه با کارنامه کاری ما در ادوار گذشته نیست غیر از یک بازی خوب در مقابل آرژانتین که متاسفانه با نتیجه بد همراه شد کارنامه شاخص دیگری داشتیم که این پرداخت‌های مالی هنگفت را توجیه کند؟!

- امیدواریم این پیگیری‌ها و طرح این مسائل نتیجه بدهد؟

چرا که نه قطعا مجلس این قضیه را تا حصول نتیجه نهایی تعقیب می‌کند در صورتیکه ثابت شد در قراردادهای بازیکنان و اعضای کادر فنی سایپا و پیکان غل و غش وجود دارد یا اصلا قیمت‌ها بدون کارشناسی است آنوقت بعد از مدیران دو کارخانه سایپا و پیکان نوبت وزیر صنایع و معادن است که باید زحمت بکشد و به مجلس بیاید تا کارهای مجموعه زیر دستش را توجیه کند.

- پس امیدوارید؟

چرا که نه تازه شما پله آخر را حساب کنید که اصلا هیچ ترتیب اثری به این حرف‌ها داده نشود لااقل مردم به این باور می‌رسند که نمایندگان آنها در مجلس به موضوعات روز هم بی تفاوت نیستند وبه موقع واکنش نشان می‌دهند.

۱۳۹۳/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...