نسخه چاپی

نباید هر بیمارستانی مجوز پیوند كلیه داشته باشد

نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با یادآوری برگزاری جلسات برای تجدیدنظر در قوانین پیوند كلیه ایرانی به خارجی از سوی وزارت بهداشت،‌ گفت: در این جلسات پیشنهاد شده تا برای مدتی پیوند خارجی تعطیل شود تا با انجام اصلاحاتی، قوانین جنبه بازدارنده‌تری داشته باشد.

به گزارش نما، عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، درباره ممنوعیت پیوند کلیه ایرانی به خارجی، افزود: پیوند کلیه ایرانی به خارجی از مواردی است که علاوه بر ممنوعیت در انجام آن، به شدت برخورد قانونی با متخلف صورت خواهد گرفت تاجایی که تاکنون نیز چندین متخلف شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به چگونگی جلوگیری از انجام پیوند کلیه ایرانی به خارجی، ادامه داد: اکنون این وزارتخانه در حال برگزاری جلسات کارشناسی شده‌ای است تا قوانینی مدنظر قرار گیرد که بیش از گذشته جنبه بازدارندگی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده در جلسات یادشده ابتدا باید به تایید وزیر بهداشت برسد و سپس شکل اجرایی به خود گیرد به همین سبب نمی‌توان بر تصمیمات این نشست‌ها اکتفا کرد.

وی درباره محورهای مورد بررسی در جلسات مذکور، یادآور شد: علاوه بر تلاش برای افزایش جنبه بازدارندگی قوانین برای برخورد با متخلفان پیوند کلیه ایرانی به خارجی، پیشنهاد شده تا برای مدتی پیوند کلبه به خارجی‌‌ها تعطیل شود تا نسبت به قوانین تجدیدنظری جدی صورت پذیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نباید هر بیمارستانی مجوز پیوند کلیه داشته باشد، گفت: ‌از سویی دیگر باید این نکته را نیز مدنظر قرار داد که بیمارستانی که اقدام به پیوند کلیه می‌کند باید علاوه بر اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت، شرایطی همچون وجود متخصص کلیه و اورولوژی را در مراکز درمانی دارا باشند تا بتوانند پیوند کلیه را انجام دهند.

گفتنی است؛ چندی پیش مصطفی قاسمی رئیس هیات مدیره انجمن خیریه بیماران کلیوی اعلام کرد که متاسفانه قاچاق اعضای بدن در قالب پیوند اعضاء از ایرانیان به افراد خارجی در بیمارستانهای متعددی انجام می‌شود و هیچ نظارت مشخصی نیز وجود ندارد.

۱۳۹۳/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...