نسخه چاپی

صادقیان نیاز به مشاوره روانی دارد

كارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است كه هافبك تیم پرسپولیس نیاز به مشاوره روانی دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی خسروی در مورد عملکرد تیم داوری بازی فولاد و پرسپولیس گفت: داوری مشکلی نداشت و فقط همان یک صحنه درگیری صادقیان مشکل‌دار شد. واقعاً در آن گرما بازی و داوری کردن کار سختی بود و دیدید که بازیکنان، مربیان و داوران از هر فرصتی برای آب خوردن استفاده می‌کردند.
وی ادامه داد: در آن صحنه بحث برانگیز ۵۰ درصد تیم داوری مقصر بود و و ۵۰ درصد صادقیان. واقعیت این است که در آن صحنه هند اتفاق افتاد چون طبق قانون اگر هنگام تکل دست از بدن بازیکن جدا شود و توپ به آن بخورد هند شده و این مسئله را فغانی در کلاس داوری هم تدریس کرد. در مجموع تیم داوری باید خطای هند بازیکن فولاد را اعلام می‌کرد.

کارشناس داوری فوتبال ایران تصریح کرد: هر چقدر تیم داوری در آن صحنه اشتباه کرد نباید صادقیان آن حرکت را انجام داد و با دست به سینه داور می‌زد. طبق قانون ژست اهنت آمیز صادقیان مقابل داوری کارت قرمز مستقیم داشت. با توجه به اینکه صادقیان پس از اخراج داور را لمس کرده باید بیشتر از یک جلسه محروم شود. مطمئناً اگر این اتفاق در کشوری مانند آلمان یا انگلیس رخ می‌داد بازیکن حداقل ۳ ماه محروم می‌شد.

خسروی در خصوص علت خشونت پیام صادقیان خاطرنشان کرد: نوع تربیت ورزشی صادقیان قابل بحث است، اینکه چرا این بازیکن در هر بازی بازیکنان را می‌زند و دچار مشکل می‌شود. صادقیان برای بهتر شدن احتیاج به مشاوره روانی دارد. من هیچ بازیکنی را مانند صادقیان ندیدم که به این اندازه پرخاشگر باشد. اگر دقت کنید می‌بینید که صادقیان بیشتر از اینکه از پایش استفاده کند از دستش استفاده می‌کند،‌ فکر می‌کنم این بازیکن اگر سمت ورزش‌های رزمی می‌رفت موفق‌تر بود.

وی ادامه داد: بازیکنی مانند صادقیان نباید اینطور باشد. او می‌تواند سال‌ها به تیم ملی کمک کند و بازیکن ۳۵ ساله نیست که به حال خود رهایش کنیم. با این حال فکر نمی‌کنم با محرومیت چیز خاصی درست شود. علی کریمی هم یک سال محروم شد اما در جام جهانی ۲۰۰۶ به ساک پزشکی لگد زد یا در بازی استیل‌آذین و پرسپولیس می‌خواست مسعود مرادی را مورد نوازش قرار دهد.

۱۳۹۳/۵/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...