نسخه چاپی

زائران خانه خدا بخوانند

زائران هنگام آغاز نماز جماعت مسجد را ترك نكنند و مواظب باشند از اهل سنت زودتر به سجده نروند، همچنین از صدا كردن یكدیگر با صدای بلند در مسجدالنبی یا مسجدالحرام دوری كنند و مواظب باشند، در مسجدالنبی پشت ضریح نبی اكرم (ص) ننشینند.

به گزارش نمااز اعلام روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی حج،رعایت برخی نکات در زمان حضور زائران در سرزمین وحی بسیار ضروری است که رعایت آن زائران را در برگزاری حج باشکوه و معنوی بیشتر کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام ˈنجف نجفی روحانیˈ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با اشاره به نزدیک شدن اعزام زائران ایرانی به حج تمتع و فراگیر شدن آموزش های زائران در سراسر کشور این مطلب را اعلام کرد.

وی افزود: رعایت برخی نکات در زمان حضور زائران در سرزمین وحی بسیار ضروری است که اهمیت دادن به آن زائران را در برگزاری حج باشکوه و معنوی بیشتر کمک خواهد کرد.

این مقام حج و زیارت افزود: زائران هنگام آغاز نماز جماعت مسجد را ترک نکنند و مواظب باشند از اهل سنت زودتر به سجده نروند، همچنین از صدا کردن یکدیگر با صدای بلند در مسجدالنبی یا مسجدالحرام دوری کنند و مواظب باشند، در مسجدالنبی پشت ضریح نبی اکرم (ص) ننشینند.

حجت الاسلام نجفی روحانی با بیان اینکه زائران نباید موقع حضور در نماز، مانند اهل تسنن دست بسته نماز بخوانند و مواظب باشند، بعد از خواندن حمد امام جماعت «آمین» نگویند، ادامه داد: حجاج در رکوع و سجود با صدای بلند ذکر نگویند و توجه داشته باشند که پس از رکوع، امام جماعت با کمی توقف و قرائت دعای طولانی با تانی به سجده بروند.

وی همچنین به بانوان زائر توصیه کرد تا هنگام برگزاری نماز جماعت در مسجد الحرام، از میان صفوف مردها تردد نکنند. نامبرده همچنین زائران مرد ایرانی با لباس نامناسب در بازار و خیابان ها تردد نکنند.

این استاد دانشگاه با درخواست که زائران هنگام برپایی نماز جماعت از تجمع جلوی مغازه ها برای خرید پرهیز کنند، ادامه داد: حجاج عزیز نهایت استفاده معنوی را از مدینه منوره و مکه معظمه ببرند و از گذراندن وقت به بطالت پرهیز کنند.

وی به زائران توصیه کرد که به زائران کهنسال و سالخورده کمک کنند و آنها را در حل مشکلات یاری رسانند و در ادامه چند توصیه دیگر را یادآور شد و افزود: زائران به شبکه های بقیع به وسیله پارچه، نخ و قفل دخیل نبندند و روی قبور، پول و پارچه نیندازند و عریضه ننویسند.

خودداری از بوسیدن ضریح و درهای حرم، نگذاشتن مهر و سنگ در سجده از دیگر توصیه های حجت الاسلام نجفی روحانی به زایران است .

وی گفت: زائران عزیز هرگز قرآن را با دست چپ نگیرند و آن را روی زمین نگذارند، زیرا این رفتار از سوی زائران سایر کشورهای اسلامی هرگز پسندیده نیست و همچنین در شان زائران ما چنین رفتاری نیست که نسبت به این کتاب الهی بی اهمیت باشند.

از 14 شهریور ماه 64 هزار زایر ایرانی برای حج واجب به عربستان سفر می کنند.

۱۳۹۳/۵/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...