نسخه چاپی

نظر خادم درباره اختلاف‌ نظر سرخابی‌ها

نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش در خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال گفت: اختلاف‌نظرها در هیئت مدیره نشان می‌دهد اعضای آنها فرمایشی نیستند.

به گزارش نما، امیررضا خادم نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی درباره شرایط سرخابی‌ها، اختلافات در درون این دو باشگاه و نتیجه خصوصی‌سازی صحبت‌های زیر را انجام داد که می‌خوانید.

با صحبت‌هایی که امروز شما در سایت وزارت ورزش داشتید به نظر می‌رسد سرخابی‌ها امسال به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند.

ما آمادگی لازم را داریم، اما باید سازمان حسابرسی، حسابرسانی را برای ورود در این دو باشگاه معرفی کند که مورد تأیید خصوصی‌سازی هم باشند. ما چهل روز است که از آنها خواسته‌ایم تا نفراتشان را مستقر کنند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

فکر می‌کنید امسال بحث واگذاری صورت بگیرد؟

هنوز دیر نشده است، حسابرسی زمانبر است و دو سه ماه زمان می‌برد، در صورتی که این کار انجام شود مزایده و فروش کار سختی نیست.

این روزها اختلافات بین اعضای هیأت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در رسانه‌ها مطرح می‌شود، مدیران عامل در خصوص این اختلافات گزارشاتی به شما داده‌اند؟

اگر اختلاف رأی و نظر وجود نداشت که هیأت مدیره لازم نبود، هر اتفاق و اختلاف‌نظری در این دو باشگاه مطبوعاتی می‌شود. جنس این باشگاه‌ها خاص است و جدید نیست، ما هم الزاماً نباید دخالت کنیم. اگر همه اعضا هم‌رأی بودند لازم نبود چند نفر اعضای هیأت مدیره باشند. این نشان می‌دهد حضور آنها فرمایشی نیست و اعضا فعال هستند. مدیرعامل منتخب هیأت مدیره است، ما هم از آنها حمایت کرده‌ایم، اما لازم است مدیرعامل هم در چارچوب هیأت مدیره که رأی اکثریت را دارد گام بردارد. حق مدیرعامل در تصمیم‌گیری‌ها باید در جهت نظر هیأت مدیره باشد، خوشبختانه این موضوع وجود دارد، سر و صداها هم طبیعی است. اگر وجود نداشته باشد این دو باشگاه دیده نمی‌شوند. موضوع حادی وجود ندارد.

امیر عابدینی در مصاحبه‌ای که داشته گفته علی دایی در باشگاه پرسپولیس همه‌کاره است و رحیمی مانند یک پیک موتوری است که دستورات را اجرا می‌کند.

اینها حرف هایی است که زده می‌شود، امیدوارم مدیرعامل چنین نباشد و بتواند قدرتش را اعمال کند، اما خیلی به این مسائل ورود نمی‌کنیم.

درباره سقف بودجه باشگاه‌ها وزارت ورزش اعلام کرده بود هر باشگاهی تخطی کند برخورد صورت می‌گیرد، استقلال و سپاهان از این موضوع تخطی کرده‌اند.

برخورد ما با آنها مصوبه سازمان لیگ است، جرائمی که مربوط به سقف هزینه‌ها وجود دارد همان قالب مدنظر سازمان لیگ است که مورد تأیید ما قرار دارد.

استقلالی‌ها گفته‌اند در این خصوص به سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری پاسخ می‌دهند.

روالشان خارج از چارچوب باشد باید تصحیح کنند.

علیپور در مصاحبه‌ای که داشته اعلام کرده 5 باشگاه سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند اما تاج فقط اسم استقلال و سپاهان را اعلام کرده است.

من اطلاعی ندارم، این موضوع مربوط به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است، هر چیزی که بگویند مورد تأیید ماست.

شنیده شده برخی از قراردادها صوری است حتی قرارداد برخی از اعضای کادر استقلال، تدارکات این تیم و همچنین بخش پزشکی این باشگاه اعلام نشده است.

بحثی که شما درباره صوری بودن مطرح می‌کنید در اذهان عمومی وجود دارد اما چارچوب اداری بحث دیگری است که براساس مستندات دخالت و برخورد می‌کنیم. براساس تصورات که نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. سازمان لیگ برای هر موضوعی قالبی تأیید کرده. سازمان لیگ متولی است و ما هم نمی‌توانیم دیکتاتوری کاری انجام دهیم. هر تخلفی که صورت می‌گیرد حتی اگر ما هم بگوییم این شائبه‌ها وجود دارد باید نسبت به قراردادها سند وجود داشته باشد. نمی‌توانیم براساس حرف و حدیث کاری انجام دهیم حتی اگر درست باشد. بارها از سازمان لیگ خواسته‌ایم که در شفاف‌سازی‌ها تأکید داشته باشد.

در جلسه روز گذشته هیأت مدیره پرسپولیس اعضا نظر دادند که رحیمی از این باشگاه برود.

مدیرعامل انتخاب هیأت مدیره است، هر تصمیمی بگیرد ما مطلبی در این خصوص نداریم. البته من چیزی در این مورد نشنیده‌ام.

۱۳۹۳/۵/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...