نسخه چاپی

هشدار درباره سدهای تهران

مدیرعامل آبفای استان گفت:‌ در تابستان با كاهش فشار آب در سه مرحله در هنگام شب توانستیم كمی از بار مصرف بكاهیم كه البته در ماه رمضان به دلیل مصرف شبانه این كار انجام نشد.

به گزارش نما مدیرعامل آبفای تهران گفت: ذخیره آبی سد لار و لتیان به پاییز نمی رسد و تا پایان تابستان آب این سدها کنترل شده است. این دو سد بزرگترین اصلی ترین تامین کننده های آب تهران هستند.

گزارش عملكرد آبفاي استان تهران در حوزه پدافند غير عامل در دومين نشست شوراي پدافند غيرعامل با حضور استاندار تهران خبرهاي زيادي در پی داشت.

مدیرعامل آبفاي تهران در اين جلسه با ارايه گزارشي از نياز آبي تهران در سال گفت: ‌نياز آبي شهر تهران در سال 93، يك ميليارد و 35 ميليون مترمكعب است. هر سال با همكاري آب منطقه اي از سد لار آب را به لتيان انتقال داديم اما امسال به دليل وضعيت كمبود آب با مشكلاتي در اين زمينه مواجه شديم.

در گزارش آبفاي تهران آمده است از ابتداي سال تا امروز 26 ميليون مترمكعب كاهش برداشت آب از سد لتيان وجود داشته است در حال حاضر حجم آب لتيان به 50 ميليون متر مكعب رسيده است و آن هم به دليل برداشت كم است .

ذخيره لار و لتيان كافي نيست/صرفه جويي لازم است

بر اساس گزارش آبفا تا امروز 375 ميليون متر مكعب آب در استان از ابتداي سال توليد شده است و كمترين برداشت آب از سد لتيان بوده است. همچنين در حال حاضر سد لار 50 ميليون متر مكعب و سد لتيان 48 ميليون متر مكعب آب دارد.

محمد پرورش مديرعامل آبفاي تهران با بيان اينكه سد لتيان را تا امروز با كاهش فشار آب كنترل كرديم و تا شهريور مي توانيم بگذرانيم اما با ادامه مصرف و نبود بارش براي فصل پاييز امكان برداشت آب از سد لار و لتيان نداريم.

پرورش با اشاره به پروژه بزرگ آبي منطقه بعثت گفت: قرار است تا دو ماه آينده اين پروژه افتتاح شود و با اين كار بار تصفيه خانه 3 و 4 جنوب شرقي تهران كمتر شده و مي توانيم به غرب تهران انتقال دهيم.

مديرعامل آبفاي استان گفت:‌ در تابستان با كاهش فشار آب در سه مرحله در هنگام شب توانستيم كمي از بار مصرف بكاهيم كه البته در ماه رمضان به دليل مصرف شبانه اين كار انجام نشد.

پرورش با بيان اينكه آمار مصرفي هر منطقه به تفكيك فضاي سبز،مسكوني،تجاري،نظامي دولتي و ساير مكان ها را داريم گفت: براي قطع آب در مناطق پر مصرف بررسي شده است تا آب بخش هايي كه نياز آبي دارند قطع نشود به عنوان مثال در منطقه 1 فضاي سبز و در منطقه 5 بخش هاي نظامي در اولويت آبرساني هستند.

مديرعامل آبفاي تهران در ادامه با بيان اينكه 3 ميليون و 800 هزار مشترك در تهران است، گفت:‌ از اين تعداد 400 هزار مشترك غير مسكوني و 3ميليون و 400 هزار مشترك مسكوني هستند. از ميان مشتركان مسكوني دو ميليون و 700 هزار نفر زير 20 ميليون متر مكعب(حد استاندارد) مصرف دارند اما 700 هزار نفر بيش از حد استاندارد و تا 42 درصد آب ترهان را مصرف مي كنند

وي گفت: آب حدود 300 واحد مسكوني در شمال شهر كه خانه هاي بزرگي دارند از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر قطع شد كه براي جريمه نياز به دستورالعمل قانوني داريم كه دولت قرار است طرح آن را تصويب كند.

بحران آب در شمال شرق تهران

در ادامه جلسه خسرو ارتقايي، مديرعامل آب منطقه اي تهران با اشاره به اينكه شمال شرق تهران با بحران جدي آب مواجه است گفت: تلاش كرديم از غرب استان تا حدي كه امكان دارد به شرق آبرساني كنيم .

وي با اشاره به اينكه 10 ميليون دلار هزينه تصفيه خانه ها هنوز محقق نشده است گفت: يكي ديگر از مشكلات ما تعطيلي پروژه هاي آب و فاضلاب از سوي شهرداري است و درخواست داريم در نشست با شهردار اعلام كنيد دستورالعملي بدهند تا ممانعت ها برداشته شود.

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...