نسخه چاپی

تمدید 5 روزه آتش بس

آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل، به گفته هیئت فلسطینی در قاهره، برای پنج روز دیگر تمدید شده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، یک مقام رسمی سازمان فتح، ۲۲ مرداد ماه، دقایقی پیش از پایان آتش‌بس ۷۲ ساعته، به خبرنگاران گفت دو طرف برای تمدید زمان آن به توافق رسیده‌اند.

در حالی‌که مذاکرات در مصر، کشوری که مشغول میانجی‌گری میان طرف‌ها است، ادامه داشت، اما مشخص نبود به نتیجه خاصی برسد، رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند آن رژیم روز چهارشنبه نیروهای زمینی خود را به مرز غزه نزدیک‌تر کرد.

به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، عزام الاحمد، سرپرست هیئت فلسطینی در قاهره، از سازمان فتح به ریاست محمود عباس، خبر توافق بر سر تمدید آتش‌بس را اعلام کرده است.

ابومجاهد، سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی، که مجموعه‌ای از گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی را در بر می‌گیرد، به رویترز گفته گروه‌های فلسطینی، این پیشنهاد را پذیرفته‌اند.

همین خبرگزاری از قول یک مقام فلسطینی که نامش را فاش نکرده، خبر از ارائه طرحی جدید برای آتش‌بس بادوام از سوی مصر داده است.

طی دو روز گذشته نیز خبرهایی مشابه در این مورد منتشر شده بود.

رسانه‌های اسرائیلی گفته بودند مصر طرحی برای آتش‌بس طولانی‌مدت ارائه کرده که از اسرائیل می‌خواهد حملات هوایی به غزه را متوقف کرده، منطقه حائل در مرز غزه و سرزمین های اشغالی را کاهش داده و به رفع تدریجی حصر غزه بپردازد.

با وجود اینها هنوز این طرح به طور رسمی منتشر نشده و جزئیات دقیق آن نیز فاش نشده است.

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...