نسخه چاپی

گندم دزدی تكفیری ها

یكی از مقامات عراقی امروز اعلام كرد كه گروه تكفیری داعش، گندم مورد نیاز خود را از سیلوهایی در شمال و غرب عراق ربوده‌اند.

به گزارش نما به نقل از رویترز، یکی از مقامات عراقی امروز اعلام کرد که گروه تکفیری داعش، گندم را از سیلوهای دولتی در شمال و غرب عراق ربوده‌اند. حسن ابراهیم، مدیرکل هیأت غلات عراق، هیأت وزارت تجارت عراق که مسوولیت تهیه گندم عراق از طرق بین‌المللی و همچنین از طریق کشاورزان محلی را برعهده دارد به رویترز اعلام کرد که گروه تکفیری داعش در هفته‌های اخیر، گندم را از سیلوهای دولتی در استان‌های نینوا و انبار ربوده است.

طبق این گزارش، بین ۴۴ هزار تا ۵۵ هزار تن از محصول از سیلوهای دولت عراق از «تلعفر» و «سنجار» در استان نینوا، ربوده شده است و این در حالی است که صدها هزار نفر از ساکنان این مناطق که بیشتر اقلیت‌های قومی و مذهبی هستند از ترس کشته شدن توسط گروههای داعش مجبور شدند از خانه‌هایشان فرار کنند.

گروه تروریستی داعش، حدود ۷۰۰ تن از انبارهای ذخیره گندم در استان غربی انبار در سه هفته گذشته ربوده است و آن از مرز رد کرده است و به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه برای آسیاب کردن انتقال داده است.

ابراهیم تأکید کرد که گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند تا گندم دزیده شده از نینوا را به دولت‌های دیگر استان‌ها بفروشد.

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...