نسخه چاپی

ضربۀ مهلك كردها به داعش

«صالح مسلم» رهبر حزب «اتحادیه دمكراتیك كردستان سوریه» به خبرگزاری آناتولی تركیه گفت: در درگیری نیروهای داعش با كردهای سوریه، تاكنون یك هزار و 600 تن از نیروهای داعش به هلاكت رسیده اند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: تاکنون کمک نظامی در اختیار کردهای سوریه قرار داده نشده و جهان ما را در مبارزه با داعش تنها گذاشته است.

مسلم گفت: اگر کردهای سوریه سلاح های سنگین داشتند نیروهای داعش بدین گونه در عراق و سوریه قدرت نمی یافتند و فجایع فعلی رخ نمی داد.

وی با بیان اینکه هدف گروه تروریستی تکفیری داعش ایجاد ترس و هراس با کشتار انسان های معصوم است، افزود: با یک اراده قوی مردمی، می توان در مقابل داعش ایستادگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای داعش از یکسال و نیم قبل تاکنون در مناطق کردنشین شمال سوریه حملات خود را انجام می دهند اما به دلیل وجود سازماندهی قوی در این مناطق، نیروهای داعش موفق نبوده اند.

مسلم در پاسخ به این پرسش که آیا کردهای سوریه با مقام های آمریکایی دیدار کرده و از آنها درخواست سلاح کرده اند؟ گفت: تاکنون دیداری با آنها نداشته ایم و آمریکا کمک تسلیحاتی به ما نکرده است.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با داعش، افزود: تروریست های داعش بویی از انسانیت نبرده اند؛ آنها فقط به کردها حمله نمی کنند بلکه با همه دشمنی دارند؛ تصور کنید اگر داعش به مرزهای کشورهای منطقه از جمله ترکیه برسند چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد؟

وی با تاکید بر اینکه کردها در صورت وحدت با یکدیگر، می توانند در مقابل حملات داعش ایستادگی کنند، گفت: ما خواستار تشکیل یک شورای مشترک از کردهای سوریه و عراق برای مقابله با داعش هستیم.

خبرگزاری آناتولی نوشت: حزب اتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه که از زیرمجموعه های پ.ک.ک محسوب می شود، نزدیک به دو سال است که روابط تیره ای با دولت ترکیه دارد.

ˈصالح مسلمˈ که در سال های گذشته بارها به ترکیه رفته و با مسئولان دولت اردوغان دیدارهایی داشت از دو سال پیش تاکنون مورد انتقاد مقام های آنکارا قرار دارد.

وی در ماه های گذشته به صراحت دولت اردوغان را متهم به حمایت از گروه های تروریستی همچون النصره، القاعده و داعش در سوریه کرده بود.

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...