نسخه چاپی

بلاتكلیفی 50 درصد از واحدهای مسكن مهر

عضو كمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اظهارات مسئولان مبنی بر تحویل واحدهای مسكن مهر بدون آب، برق و گاز، گفت: 50 درصد از واحدهای مسكن مهر كه عمدتا مربوط به خانواده های با درآمد كم است تحویل نشده و انتظار می رود وزیر راه و شهرسازی نسبت به تكمیل و تحویل این واحدها توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش نما، عباس فلاحی باباجان در گفت وگو با خانه ملت با یادآوری اینکه وزارت راه و شهرسازی مدت‌هاست تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را اولویت کار خود اعلام کرده و به همین بهانه عملا برنامه جدیدی در حوزه مسکن ارائه نکرده است، گفت: اینکه مسئولان وزارت راه اعلام کردند واحدهای نیمه تمام مسکن مهر بدون آب و برق و گاز به متقاضیان تحویل می شود، حرف درست و منطقی نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر 50 درصد از واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان نشده است که بخش عمده این واحدهای مربوط به خانواده های با درآمد کم و فاقد تمکن مالی است بنابراین انتظار می رود وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل و تحویل این واحدها توجه ویژه ای داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم و طرح موضوع ساخت مسکن اجتماعی خیلی منتظر ماندیم تا این طرح رونمایی شود که به بهانه تکمیل و اولویت داشتن مسکن مهر این کار انجام نشد و حالا امروز طرح چنین مباحثی مبنی بر تحویل مسکن مهر بدون زیرساخت ها پذیرفته نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه حتی با رونمایی و ساخت مسکن اجتماعی نواقص و مشکلات مسکن مهر به قوت خود باقی است و این طرح باید تعیین تکلیف شود، گفت: شاید اگر پروژه های مسکن مهر در وقت تعیین شده به سرانجام می رسید و با این افزایش قیمت ها مواجه نمی شدیم امروز چنین چالش ها و نگرانی هایی وجود نداشت.

فلاحی باباجان با تاکید برتعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر و تحویل واحدهای باقیمانده به متقاضیان به صورت تکمیل شده و بدون کم و کاست، تصریح کرد: اینکه مسئولان مشکلات را بر گردن یکدیگر بیندازند کار صحیحی نیست و با شناختی که از آخوندی دارم می تواند بدون اینکه مردم خسارت ببینند تکلیف پروژه های مسکن مهر را معلوم کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به رکود حاکم بر بخش مسکن و مشخص نشدن سیاست ها و طرح های جدید و جایگزین دولت در این بخش طرح تحویل پروژه‌های مسکن مهر بدون تکمیل زیرساخت ها به صلاح نیست و به مشکلات این بخش دامن می زند.

وی ادامه داد: در شرایطی که مردم هر لحظه منتظر اعلام سیاست های حمایتی دولت در بخش مسکن هستند این گونه اظهارات و اقدامات مبنی بر تحویل ناقص واحدهای مسکن مهر لطمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری پولهای برداشت شده از بانک مرکزی برای پروژه های مسکن مهر، تصریح کرد: تحویل واحدهای مسکن مهر بدون تکمیل زیر ساخت ها کل هزینه های انجام شده را زیرسوال می برد و این میان مردمی که با این سیاسی کاریها رابطه ای ندارند لطمه می بینند و این حالت مورد پسند نیست چرا که پولهای هزینه شده بیت المال و حق مردم است.

گفتنی است؛ در حالی ۹ ماه پیش وزارت راه واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون خدمات زیربنایی را ممنوع کرد که این وزارتخانه از تحویل واحدهای بدون آب، برق و فاضلاب این طرح پس از اخذ تعهد محضری به متقاضیان خبر داده است.

۱۳۹۳/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...