نسخه چاپی

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

اشتباهات روحانی تكرار شود مجلس اقدام دیگری می كند

ثروتی بیان كرد: این گونه صحبت كردن آقای روحانی كشور را دچار بحران سیاسی می كند كه اگر ادامه پیدا كند راه حل در فهرست وجود دارد سوال، تذكر، استیضاح عدم كفایت فعلا در حد تذكر كفایت می كنیم و اگر اشتباهات تكرار شود اقدام دیگری قطعا انجام می شود.

به گزارش نما، موسی الرضا ثروتی گفت: صحبت های آقای روحانی در خصوص منتقدین بسیار ناشایست بوده و در شان رئیس جمهور این گونه صحبت کردن نبوده و همه طرفداران و مخالفان ایشان این سخن گفتن را ناشایست شمردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز افزود: برخی ها می گویند ادبیات روحانی هم مثل احمدی نژاد برای اینکه هردو از یک منطقه هستند و طرز تربیتشان یکی است اینکه چه منشا زیرساختی وجود دارد که این گونه صحبت می کنند جای سوال است ؟ در هر حال این گونه صحبت کردن بسیار زشت است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان تقاضای جلسه غیر علنی کردند بیان کرد : آقای لاریجانی دستور حفظ آرامش دادند گفتند تذکرات لازم را به رئیس جمهور خواهند داد آقای رئیس جمهور هم سعی کرد ادبیات خود را اصلاح کند ولی آن طور که باید درست اصلاح می کرد بیان نکرد .


ثروتی با اشاره به صحبت های اصلاحی روحانی که گفت من روی سخنم با مخالفین بود اظهار داشت: اصلا با مخالفین هم حق ندارد این گونه سخن بگوید اگر ایشان ۵۱ درصد آرا را آورده ۴۹ درصد بقیه باید به جهنم بروند این چه حرفی و چه منطقی است؟!اصلا این گونه صحبت کردن دور از شان یک حقوقدان است.

این نماینده مردم خراسان در مجلس با اشاره به اینکه جامعه ما نیاز به آرامش دارد بیان کرد :در جامعه در عین دیدگاه نظر و اختلافی که داریم باید از مذاکرات کننده های خود تا زمانی که خطوط قرمز را رعایت می کنند حمایت کنیم ،مجلس هم ناظر و هم رهبری ناظر و تعییین تکلیف می کند .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه آمریکا کشور مطمئنی نیست گفت:گروه ۵+۱ خلاصه شده در آمریکا تصمیم گیرنده نهایی آمریکا است چون قدرت برتر دنیا است ،اروپا وابسته به آمریکا و این آمریکا است که برای اروپا تعیین خط مشی می کند .

ثروتی افزود:ما می دانیم که آمریکا به کمتر از نابودی نظام ما راضی نیست خود اوباما هم اعلام کرد من اگر بتوانم پیچ و مهره انرژی هسته ای را هم باز می کنم اینها اهداف خود را به صراحت بیان کردند پس ما ضرورتا آمریکا را یک کشور مستقل عقلانی نمی دانیم ارتباط آنها همواره مثل گرگ و میش آنها دوست دارند ما تابع آنها باشیم و نظام ما هم ایجاب نمی کند که کشور ما تابع آنها باشد ما استقلال داریم ما در چهار چوب خطوط قرمز خود حاضر به مذاکره هستیم و غیر از آن حاضر نیستیم حرف های آمریکا و ۵+۱ را که غیر منطقی باشد بپذیریم .

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه ما عضو ام پی تی هستیم و در این ام پی تی تکالیف مشخص است بیان کرد: به ما می گند روشن و شفاف کنید ما می گیم بیاند بازدید کنند ما به خاطر این که ثابت کنیم بمب اتم نداریم همان ۲۰ درصد خود را هم کاهش دادیم و در حقیقت ما حسن نیت خود را ثابت کردیم و آمریکا مسلم است که حسن نیت ندارد،ما خواهان بر چیده شدن همه تحریم ها هستیم ولی آن ها دوباره می خواهند تحریم ها را تا مدت زیادی بر ما تحمیل کنند.

وی اظهار داشت: در هر حال ما در چهار چوب نظام آماده مذاکره هستیم اما کشور آمریکا را یک کشور منطقی و متعادل نمی دانیم آنها را یک کشور ظالم می دانیم که همواره دنبال چپاول سایر کشورها هستند منطقشون اینجوری ما این منطق نادرست را نمی پذیریم .

پیامدهای صحبت های آقای رئیس جمهور
ثروتی با اشاره به اینکه دشمنان دنبال این هستند که ببینند در کشور اختلاف نظر وجود دارد تصریح کرد : آنها به دنبال استفاده از این اختلاف نظرها هستند و پیامد های صحبت روحانی هم این که ما چون متحد نیستیم آمریکا می تواند از این خلا استفاده کند .

این نماینده مجلس بیان کرد: حرف های آقای روحانی یک خوراک است برای آمریکایی ها که با خود بگویند در ایران اختلاف شدید است مشابه فتنه ۸۸ که اون ها از یک خلا های سو استفاده کردند که مشکلاتی برای نظام و کشور به وجود آوردند.

وی بیان کرد : شاید آمریکا دنبال این است رئیس جمهور یا مسئولین نظام را طعمه خود برای رسیدن به اهدافش قرار دهد هر چیزی امکان پذیر است این که آقای روحانی فکر کند فقط خودش درست فکرمی کند این اشتباه محض است .

ثروتی با اشاره به اینکه مردم چون نظام و کشور را دوست دارند و با حفظ آرامش جامعه همه از رئیس جمهور حمایت می کنند بیان کرد : همان طور که گاهی احمدی نژاد یک صحبتی می کرد ما را در گیر بحران سیاسی می کرد گاهی این گونه صحبت کردن آقای روحانی کشور را دچار بحران سیاسی می کند که اگر ادامه پیدا کند راه حل در فهرست وجود دارد سوال، تذکر، استیضاح عدم کفایت فعلا در حد تذکر کفایت می کنیم مجلس تذکر داده است و اگر اشتباهات تکرار شود اقدام دیگری قطعا انجام می شود.

۱۳۹۳/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...