نسخه چاپی

حمله به سفارت داعش در حلب

همزمان با ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی پس از پاكسازی ملیحه، جنگنده‌های سوری مواضع گروه داعش در شهر رقه در شرق این كشور را بمباران و دهها تروریست را به هلاكت رساندند.

به گزارش نما "مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد؛ ارتش این کشور در حال گسترش عملیات شهر رقه است، به گونه‌ای که واحدهای توپخانه ارتش سوریه ساختمان موسوم به "سفارت ولایت حلب" از مقرهای مهم گروه داعش را گلوله باران کرد. این عملیات به انهدام کامل این ساختمان و کشته شده همه افراد مسلح داخل آن منجر شد.

براساس گزارش صحفه های وابسته به گروههای تروریستی در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، نیروهای ارتش همچنین ساختمان اداره پست و هیأت مرکزی و ساختمان امنیت سیاسی سابق سوریه را که عناصر داعش از آن به عنوان مراکز اصلی خود استفاده می کردند، هدف قرار داده و دهها نفر از آنها را از پا در آوردند.

"غسان محمد" کارشناس امور راهبردی به خبرنگار العالم گفت: اقدامات کنونی ارتش سوریه در پیگرد باندهای تروریستی در شهر رقه و حتی در شهر الحسکه در راستای تکمیل دستاورد نظامی راهبردی اخیر ارتش در کنترل کامل بر شهر ملیحه در منطقه غوطه شرقی در استان ریف دمشق است.

وی تصریح کرد: مسأله بسیار مهم این است که اکثر گزارشها حتی گزارش های کشورهای خارجی تاکید می کند که 80 درصد عناصر داعش را اتباع سعودی تشکیل می دهند.

ارتش سوریه بعد از آنکه شهر ملیحه را کاملا تحت کنترل خود در آورد، به پیش روی در استان ریف دمشق ادامه می دهد به گونه ای که اکنون به نزدیک مناطق جسرین، زبدین و دیرالعصافیر رسیده است، که مراکز تجمع افراد مسلح به شمار می رود.

ارتش سوریه مزارع دیرالعصافیر را به کنترل خود درآورده و گروههای مسلح در مناطق جسرین، زبدین و حیثه الجرش را هدف قرار داند به گونه ای که منابع نظامی هلاکت شماری از افراد مسلح از جمله اتباع خارجی را تایید کردند.

مازن سلمو خبرنگار العالم در دمشق گفت: درگیری در سه محور اساسی در ریف دمشق ادامه دارد که مهمترین محور همان غوطه شرقی است.

۱۳۹۳/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...