نسخه چاپی

اسلامی:

تنها راه شكست رژیم صهیونیستی،‌ مقاومت است

گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور علیرضا اسلامی فرزند شهید صادق اسلامی برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسلامی ضمن ابراز خشنودی از قرار گرفتن در جمع بازاریان تهران اظهار داشت: موضوع مردم مظلوم غزه دارای ابعاد زیادی است و خداوند در قرآن کریم در آیات فراوانی تاکید بر جهاد در راه خدا و حمایت از مظلومین دارد. همچنین در بیانات مولای متقیان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه بارها در حمایت از مظلوم فرمایشاتی بیان گردیده است.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) نیز از آذر ماه 1340 همواره در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و جنایات رژیم منحوس و منفور صهیونیستی بیاناتی را اظهار نمودند.حتی در رساله خود نیز هرگونه ارتباط با اسرائیل را حرام اعلام نمودند.

اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید فراوان بر این مسئله داشتند که تنها راه مبارزه با صهیونیست، مقاومت است، دیگر علمای اسلام مانند شهید مطهری نیز در باب مقاومت مردم مظلوم فلسطین همواره فرمایشاتی داشتند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر نقشه سرزمینهای غصب شده توسط اسرائیل را در نظر بگیرید یکطرف آن به باریکه‌ای ختم می‌شود که دارای 360 کیلومتر مربع مساحت است. این باریکه غزه نام دارد. غزه دارای چند شهر است و فاصله آن با شهرهای مهم اسرائیل بسیار کم است.
از این رو منطقه استراتژیک بسیارمهمی برای اسرائیل به شمار می رود.

اسلامی با بیان اینکه وقتی اسرائیل و صهیونیستها در سال 1948 در سرزمینهای فلسطینی ساکن شدند تا سال 1967 که جنگ 6 روزه بوجود آمد بسیاری از سرزمینهای اعراب توسط اسرائیل غصب شد، گفت: متاسفانه ملت فلسطین در آن زمان تن به ذلت دادند. بعد از مدتی گروههای مبارز فلسطینی بوجود آمدند که آن هم فایده‌ای نداشت. اما از وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد و در سال 1367 شمسی انتفاضه اول تشکیل گردید، مبحث فلسطین و مردم آن وارد فاز جدیدی گردید.

وی اضافه کرد: در سال 2006 اسرائیل در پی بدست آوردن آنچه در ذهن داشت و آنهم سرزمین از نیل تا فرات بود جنگ 33 روزه را با حزب الله به راه انداخت اما بدلیل مقاومت جانانه مردم لبنان مجبور به آتش بس گردید،در سال 2009 نیز جنگ 22 روزه به همین منوال صورت پذیرفت. اسرائیل با یک برنامه ریزی دقیق در سال 2010 بصورت غیر مستقیم سوریه را وارد چالش جنگ داخلی نمود و بحمدالله در این چند سال نتوانسته به اهداف خود دست یابد.

اسلامی با اشاره به اینکه در سال 2012 نیز دوباره جنگ 8 روزه را در فلسطین به راه انداختند، تصریح کرد: در دوره کنونی نیز بیش از یک ماه است که به مردم مظلوم غزه با تمام امکانات حمله نمودند. . آنها با بهره گیری از روش فرعونیان که در پی کشتن کودکان بودند ،حتی به نوزادان نیز رحم نکردند و فجایع بی نظیری را به بار آوردند.

اسلامی گفت: اهداف اسرائیل از جنگ فعلی شامل محاصره کامل غزه،نابودی کامل حماس،منهدم نمودن تونلهای کمک رسانی به مردم غزه،نابود نمودن سلاحهای مقاومت و تسلط بر منابع نفت و گاز موجود در غزه است . حتی در این جنگ روابط بسیار خوب خود را با یکسری از کشورهای عربی علنی نمودند. از دیگر اهداف اسرائیل اختلال در مذاکرات هسته ای ایران است. بگونه ای که نشان دهند ایران با حمایت از حزب الله، بگمان خودشان حامی گروههای تروریستی می باشد و روند مذاکرات را متوقف نمایند.

وی اظهارداشت: آنها با دست مایه قرار دادن مفقود شدن چند جوان اسرائیلی که آنهم بعدها معلوم شد دروغ بوده است ،اقدام به حمله به کرانه باختری و سوزاندن یک جوان فلسطینی و همچنین جستجوی خانه به خانه نمودند و حتی 500 نفر را اسیر کردند و در نهایت حمله به غزه را شروع نمودند.

اسلامی تاکید کرد: این حمله با برنامه ریزی بسیار خوبی انجام پذیرفت زیرا ذهنیت اغلب مردم جهان در آنروزها درگیر مسابقات جام جهانی فوتبال بودند ،از طرف دیگر در منطقه گروه داعش در عراق چالش ایجاد نموده بود،سوریه درگیر مسائل داخلی خود بود و سلفی ها در لبنان اختلال ایجاد نموده بودند. مهمتر از همه آغاز ماه مبارک رمضان و ایجاد فضای معنوی بین مسلمان بود که اسرائیل از این فرصت استفاده کرده و اقدام به حمله به غزه نمود.

وی گفت: نتایجی که این جنگ برای اسرائیل جنایتکار به ارمغان آورد ،استفاده از مقدار زیادی از تسلیحات جنگی بود،آنها چندی است از لحاظ دریافت بودجه برای تسلیحات جنگی دچار مشکل بودند اینگونه مشکل خود را حل نمودند.از دیگر نتایج برای آنها ویران نمودن زیر ساختهای غزه و تعداد زیادی مسجد،مدرسه و خانه در غزه بود ضمن اینکه مقاومت جانانه مردم مظلوم این منطقه موجب گردید بسیاری از تفکرهایی که در مورد ارتش اسرائیل در ذهن مردم دنیا بوجود آمده بود درهم بشکند و حتی حماس موفق به عکسبرداری از شهرهای اسرائیل توسط پهبادهای اطلاعاتی گردید.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه یک فروند هواپیمای F16رژیم صهیونیستی نیز ساقط گردید و تعداد 161 اسرائیلی به هلاکت رسیدند و بیش از 1067 نفر نیز مجروح و اسیر شدند.

اسلامی گفت: موشکهای بسیاری به سمت اسرائل شلیک شد که برخورد تعدادی از این موشکها به اهداف از پیش تعیین شده موجب شکستن آن گنبد آهنی معروف با هزینه بیش از 200 میلیون دلار گردید. از دیگر آثار این جنگ تحول در کرانه باختری بود که بدلیل وسعت بیشتر نسبت به غزه این تحرکات دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی با بیان اینکه خیزش مردم جهان در برابر اسرائیل غاصب و عدم بازگشت 80 درصد از شهرک نشینان اسرائیلی به منازل خود و همچنین فراخوانی سفرای اسرائیل از کشورهای مختلف و برکناری فرمانده نیروی هوایی این رژیم از تبعات این جنگ برای اسرائیل بود، گفت: در این میان حماس و مقاومت باید در چهار جبهه مختلف می جنگید:1-ارتش اسرائیل2-نیروهای خودگردان3-کشورهای آمریکا،انگلیس و فرانسه و 4- مصر و عربستان سعودی این بار سنگین و حملات پی در پی اسرائیل موجب تخریب زیر ساختهای غزه گردید . حتی جالب است بدانید کمکهایی که اعراب برای مردم غزه ارسال نمودن در واقع یک نوع جاسوسی برای اسرائیل بود زیرا با ردیابهایی که درون کمکها تعبیه شده بود مختصات را جهت حمله به اسرائیل می دادند.

وی افزود: مقاومت جانانه مردم غزه و حماس موجب گردید در همان یک هفته اول ،اسرائیل از طریق مصر درخواست آتش بس بدهد که با درخواست بحق حماس که شکستن محاصره غزه و بازگشایی بدون چون و چرا گذرگاه رفح بود مواجه شدند. اما ارزیابی کارشناسان از این جنگ رسیدن به همان نظریه دبیرکل حزب الله است.یعنی اینها مانند تارعنکبوت هستند که با نسیمی از هم میپاشند.

اسلامی با بیان اینکه غزه در طول 7 سال محاصره خود حدود 50 هزار شهید داده است، گفت: یعنی مردم غزه بین مقاومت و شهادت گزینه دیگری ندارند.در این میان جهانی شدن روز قدس نیز از آثار این جنگ بود و مردم دنیا متوجه شدند که تنها حامی مردم مظلوم فلسطین ،کشور اسلامی ایران که یک کشور شیعی است می باشد.

وی بیان داشت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیانات خود تاکید بر مسلح شدن کرانه باختری نمودند این مسئله بدین دلیل بود که وسعت این منطقه از غزه بسیار بیشتر و جمعیت زیادتری نسبت به غزه دارد پس در جنگ با اسرائیل میتوانند ضربه بیشتری را وارد نمایند.

اسلامی با بیان اینکه درسهایی که باید از این جنگها بر علیه غزه بگیریم اینست که راه حل فلسطین مذاکره سیاسی نیست، گفت: زیرا همیشه این مذاکرات با شکست همراه بوده و یا به ضرر مردم مظلوم فلسطین است دوم اینکه عدم تامین نیازهای مقاومت توسط دولتها از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و عدم تحقق آرزوی دیرین اسرائیل یعنی حمله به ایران نیز از درسهایی است که باید آنها آنرا مد نظر قرار دهند.4-آموزشهای نیروهای نظامی بصورت عملیاتی نیز از نکات بارز این جنگها بوده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان ابهاماتی را نیز برای ارتباط ایران و مردم مظلوم فلسطین بوجود آوردند از قبیل بحث شیعه و سنی که خوشبختانه از این جهت نیز نتوانستند به مقاصد خود دست یابند. اما اکنون زمان حمایت از غزه و مردم مظلوم فلسطین است.حمایتهای سیاسی و اقتصادی باید در همه اقشار جامعه نهادینه گردد تا مقاومت بتواند به پیروزی نهایی دست یابد.

۱۳۹۳/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...