نسخه چاپی

دارویی ساده برای جلوگیری از برگشت سرطان سینه

مطالعات اخیر محققان دانشگاه تگزاس آمریكا نشان می دهد كه استفاده از داروهای ضد التهابی از عود مجدد سرطان سینه در زنان چاق جلوگیری می كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، احتمال عود سرطان سینه در زنانی که اضافه وزن دارند بسیار بیشتر است ولی مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروییدی (NSAIDs) مانند آسپیرین یا ایبوبروفن احتمال عود مجدد سرطان را کاهش می دهد.



در این گزارش آمده است که زنانی که هورمون درمانی می کنند نیز بیشتر از سایرین در معرض بروز سرطان سینه هستند و استفاده از داروهای ضد التهابی با تجویز پزشک می تواند موثر باشد. سرطان سینه شایع ترین بیماری در زنان است. بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، 12 درصد زنان به این عارضه مبتلا هستند.





در این گزارش آمده است که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، حدود 232 هزار نفر در آمریکا به سرطان سینه مبتلا شده اند که 40 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. سابقه خانوادگی، قرارگرفتن در معرض اشعه، داشتن سطح بالای استروژن، شیوه نادرست زندگی، مصرف سیگار و الکل و استرس مهمترین عوامل بروز این بیماری هستند.



سرطان سینه در زنانی که در شهر زندگی می کنند، نسبت به زنان روستایی بسیار شایع تر است. نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Cancer Research منتشر شده است.

۱۳۹۳/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...