نسخه چاپی

حركت لاك پشتی بورس تهران!

بورس تهران در معاملات امروز نیز به روند بی هیجان و بی رمق خود ادامه داد و با افت چهار واحدی مواجه شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بورس تهران در معاملات امروز نیز به روند بی هیجان و بی رمق خود ادامه داد و با افت چهار واحدی مواجه شد.

در معاملات امروز بورس تهران روند بی رمق شاخص بورس ادامه پیدا کرد و دماسنج بازار سرمایه با افت ناچیز چهار واحدی به کانال 73 هزار و 902 واحدی رسید.

در معاملات امروز روند محتاطانه بورس موجب شد تا اکثر نماد شرکتها به رنگ قرمز دربیایند به طوری که نفت و گاز پارسیان، توسعه معادن و فلزات، ایران خشودرو، سایپا، بانک پاسارگاد، گل گهر، هلدینگ خلیج فارس و ملی مس موجب کاهش شاخص بورس شدند.

از سوی دیگر شرکت‌های کشتیرانی، صنایع خاک چینی ایران، مخابرات، پتروشیمی شازند و غدیر از شرکتهایی بودند که مانع از افت بیشتر شاخص شدند اما به دلیل جو منفی بورس این شرکتها نیز نتوانستند جلوی قرمز شدن شاخص را بگیرند.

به این ترتیب در چهارمین روز هفته صنعت حمل و نقل و سایرمحصولات کانی غیر فلزی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشته و خودرو، استخراج کانه های فلزی و بانکها موجب قرمز شدن شاخص بورس شدند.علاوه بر این سرمایه گذاری صنعت نفت، شیشه و گاز و کربن ایران از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و پارس پامچال،صندوق بازنشستگی و سیمان دورود بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز نیز همانند روزهای گذشته حقیقی‌ها فروشنده بودند به طوری که از صنایعی همچون بانکها، فلزات اساسی، واسطه‌گری‌های مالی، محصولات شیمیایی، خودرو و محصولات دارویی خارج شدند؛ به بیان دیگر در بازار امروز حقیقی‌ها فروشنده بودند و در مجموع 310 هزار و 603 میلیون سهم در مقابل 268 هزار و 345 میلیون سهم فروختند.

در بازار امروز بورس تهران بیش از 750 میلیون سهم به ارزش 266 هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 337 هزار میلیارد تومان رسید.

۱۳۹۳/۵/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...