نسخه چاپی

تلاش كشورهای غربی برای نجات اسرائیل از باتلاق غزه

عکس خبري -تلاش کشورهاي غربي براي نجات اسرائيل از باتلاق غزه

آلمان، فرانسه و بریتانیا و نیز ایالات متحده تلاش‌های تازه‌ای را در سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در غزه آغاز كرده‌اند.

به گزارش نما، خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول دیپلمات‌های سازمان ملل می‌گوید با شکست تلاش‌های قاهره برای به نتیجه رساندن مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، تاکنون آمریکا و سه کشور اروپایی در حال بحث برای تدوین قطعنامه‌ای تازه در شورای امنیت هستند.



قطعنامه‌ای که به گفته آسوشیتدپرس، آتش‌بسی پایدار را طلب کرده و خواستار رصد بین‌المللی آن برای پایبندی طرف‌ها به تعهدات احتمالی‌ست.



به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، خبرگزاری فرانسه نیز از سندی که در این مورد رویت کرده، نقل کرده است، سه کشور اروپایی خواستار آتش‌بسی فوری هستند که در پی آن موشک‌پرانی از غزه و نیز عملیات نظامی در آن باریکه متوقف شود.



آنها خواستار پایان حصر غزه از سوی اسرائیل و ایجاد مکانیزمی برای نظارت بر آتش‌بس و نیز انتقال کالا به آن باریکه هستند.



آسوشیتدپرس نیز از قول دیپلمات‌ها گفته است، ایالات متحده که هم‌پیمان اصلی اسرائیل به شمار می‌رود، به این تلاش‌ها پیوسته است.



این خبرگزاری از قول دیپلماتی که نامش را فاش نکرده می‌گوید هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها به طور خصوصی گفته‌اند عمل شورای امنیت می‌تواند کمک کند تا پایان دادن به خشونت‌ها قانع‌کننده شود.



این دیپلمات مدعی است: «پیامی که دریافت شده این است که هر دو طرف می‌گویند حضور مواردی که آنها بتوانند برای مصرف (سیاسی) داخلی استفاده کند، می‌تواند (به آتش‌بس) کمک کند.»



به گفته این خبرگزاری این احتمال وجود دارد که در تلاش تازه، اتحادیه اروپا پیشنهاد کنترل آمد و شد در مرز غزه را ارائه کند. علاوه بر آنکه خواستار رفع حصر غزه و بازگشت مقام‌های فلسطینی به این باریکه می‌شود.



در عین حال موارد امنیتی برای اسرائیل مانند راه‌هایی برای جلوگیری از دستیابی حماس به سلاح‌های بیشتر و ساختن تونل به سرزمین های اشغالی در نظر گرفته شده است.



به گفته دیپلمات‌ها، نظارت بین‌المللی نیز احتمالا ترکیبی از سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواهد بود.



خبرگزاری فرانسه نیز می‌گوید در تلاش‌های تازه نگرانی‌های امنیتی اسرائیل و خواسته‌های فلسطینی‌ها در نظر گرفته شده است.



۱۳۹۳/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...