نسخه چاپی

اینترنشنال بیزینس تایمز:

بیانیه كاخ سفید از احتمال مداخله نظامی در سوریه خبر می دهد

بیانیه اخیر كاخ سفید درباره كشته شدن یك آمریكایی به دست داعش اشاره‌ای تلویحی به این امر است كه حمله به خاك سوریه برای نابود كردن مقر اصلی داعش بعید نیست.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، کاخ سفید در یکی از تندترین بیانیه‌های خود درباره گروه تروریستی داعش اعلام کرد که آمریکا برای نجات شهروندانش که در "خطر فوری" قرار دارند، نیاز به دعوتنامه ندارد. ادبیات دولت اوباما بیانگر این بود که نمی‌توان احتمال حمله به پایگاه‌های اصلی داعش در سوریه را به کل نادیده گرفت.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، در یک کنفرانس خبری گفت: "ما به صورت فعالانه‌ای آنچه را که برای رویارویی با این تهدید لازم است را زیر نظر داریم و قرار نیست محدود به مرزهای‌مان شویم. ما نشان داده‌ایم که اگر تهدیدات تروریتسی مطرح باشند اقدامی مستقیم علیه آن تهدید اتخاذ خواهیم کرد."

در این بیانیه کاخ سفید بر خطر "فوری" پیش روی شهروندان آمریکایی که توسط داعش به گروگان گرفته شده‌اند تأکید شده است. در این بیانیه همچنین اعلام شده که جهان تاکنون با تهدیدی به مانند داعش رویارو نشده است.

رودز افزود: "اگر دنبال آمریکایی‌ها بیایید، هر جایی که باشید دنبال‌تان خواهیم آمد." وی گفت که داعش زمانی که سر از بدن جیمز فولی، ژورنالیست آمریکایی جدا کرد، اولین "حمله تروریستی" خود علیه آمریکا را انجام داده است.

اواسط هفته گذشته باراک اوباما اعلام کرد که تنها راه دفاع از شهروندان آمریکایی حذف داعش است. وی گفت: "آمریکا هر کاری که برای محافظت از مردم لازم باشد را انجام خواهد داد. ما هوشیار ، محکم و تهاجمی خواهیم بود."

چاگ هیگل، وزیر دفاع آمریکا، نیز روز جمعه اعلام کرد: "این ورای آن چیزهایی است که تاکنون دیده‌ایم. باید برای همه چیز آماده باشیم."

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که داعش را نمی‌توان از خارج از سوریه نابود کرد. "آیا می‌توان این گروه را بدون حمله به آن قسمت از سازمان که در سوریه است نابود کرد؟ جواب نه است."

۱۳۹۳/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...