نسخه چاپی

ورود مجلس به موضوع بورسیه‌ها

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد دانشجویان بورسیه‌ای كه نامشان از سوی وزارت علوم منتشر شده است، گفت: این حق آنان است كه شكایت و موضوع را تا آخر پیگیری كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استیضاح موضوع جدید و غیرمنتظره و خارج از وظایف مجلس شورای اسلامی نیست، گفت: مردم برای نظارت بر عملکرد مجریان انتظاراتی از نمایندگانشان دارند که بُعدی از آن در استیضاح بروز می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه مطالب مطروحه در روز استیضاح وزیر سابق علوم مسائل جدیدی نبوده و موافقان استیضاح بارها و در طول زمان این انتقادات را در جلسات مشترک با شخص آقای فرجی دانا عنوان کرده بودند، اظهار داشت: تقریبا همه متفق‌القول بودند که آقای فرجی دانا فردی سیاسی نیست اما پیش‌بینی نمایندگان در مورد عملکرد اطرافیان ایشان در وزارت علوم در روز رای اعتماد به تحقق پیوست.

رهبر، قضاوت نهایی درباره عملکرد وزارت علوم و استیضاح را برعهده مردم دانست و گفت: مباحث روز استیضاح از رادیو به طور زنده پخش شد و در شبکه‌های مجازی نیز به طور کامل منتشر شد، این مباحث از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

وی از سیاسی جلوه دادن استیضاح وزیر علوم به عنوان خطایی بزرگ یاد کرد و افزود: امیدواریم گزینه‌ای برای تصدی وزارت معرفی شود که بتواند اهداف نظام و پیشرفت علمی دانشگاه‌ها را متحقق کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد وضعیت بورسیه‌هایی که نامشان از سوی وزارت علوم منتشر شده نیز گفت: این حق این دانشجویان است که با تنظیم دادخواستی از مرجع منتشر کننده اسامی‌شان شکایت کنند و موضوع را تا آخر پیگیری نمایند.

وی تصریح کرد: مجلس نیز به این موضوع ورود کرده و نمایندگان مصمم هستند تا از نظر نظارتی پیگیری شود که چه کسی اسامی دانشجویان بورسیه را منتشر کرده است؛ تاکید می‌کنم که این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

۱۳۹۳/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...