نسخه چاپی

تعریض راه تنكابن - الموت شتاب می گیرد

معاون امور عمرانی استاندار مازندران تعریض راه تنكابن، الموت و قزوین در حوزه استحفاظی استان شتاب می گیرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی نبیان صبح شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، طول این مسیر را 158 کیلومتر اعلام کرد و گفت:60 کیلومتر از آن در استان مازندران و بقیه در قزوین وجود دارد که تفویض اعتباری و ریالی پروژه به استان قزوین داده شده است.

وی عنوان کرد: برای پیگیری موضوع، جلساتی تشکیل دادیم و اگر بتوانیم مسیر را باز کنیم راه شمال غرب کشور به سمت استان باز و ترافیک مناطق غربی استان حل می شود.

وی با اشاره به مسائل فراروی آب استان یادآور شد: تاکنون حدود هشت درصد آبهای سطحی استان مدیریت می شود و با تکمیل سد هراز، 28 درصد از میزان آب استان استحصال و مدیریت می شود.

نبیان زباله را از دغدغه های مهم استان بیان کرد و گفت: در سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه که شامل پنج شهرداری می شود، یک مرکز سیستم کمپوست درنظر گرفتیم و دستگاه مورد نیاز خریداری شده است.

نبیان گفت: در زمینه شهرستان ساری و نوشهر، قرار شد دو زباله سوز را در منطقه اجرا کنیم و یکسری مسال زیست محیطی داشتیم که در دو شهرستان در حال پیگیری است.

وی افزود: در شهرستان بابل نیز اقدامات لازم برای رفع معضل زباله انجام شده است و در زمینه شیرابه های شهر ساری نیز قراردادی با دانشگاه نوشیروانی انجام شد که از طریق تکنولوژی نانو در حال رفع معضل هستیم.

نبیان به زباله نور، محمودآباد و آمل اشاره کرد و گفت: پیگیریهایی از طریق استانداری مازندران صورت گرفته است و مکانی درنظر گرفته شده است تا گامی بلندی برای برون رفت از این معضل اتخاذ کنیم و تا زمانیکه بحث زیست محیطی مدنظر گرفته نشود نمی توان طرحی را اجرا کرد.

وی یادآور شد: در منطقه تنکابن نیز در سفر مقام معظم رهبری به استان، اعتباری در این زمینه درنظر گرفته شد و مکاتبه ای با استاندار برای اتمام اجرای پروژه صورت گرفته است.

نبیان گفت: مازندران در دو قسمت دریا و جنگل واقع شده است و باید فضایی برای دفن زباله درنظر گیریم و اثرات زیست محیطی مکان دفن باید لحاظ شود.

۱۳۹۳/۶/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...