نسخه چاپی

جدیدترین مصاحبه سردار آزمون را بخوانید

مهاجم جوان تیم ملی كشورمان در این فصل هم به نظر می‌رسد شرایط خوبی در لیگ روسیه داشته باشد. سردار آزمون بعد از گذشت 5 هفته از لیگ روسیه در 4 بازی روبین‌كازان حضور داشته و موفق شده یك گل به ثمر برساند و این هفته نیز با پاس گلی كه به كارادنیز داد پایه‌گذار اولین پیروزی تیمش شد. با این حال این بازیكن جوان می‌گوید كه از آمارش تا به اینجا رضایت ندارد و باید با تمرینات بیشتر بهتر از این شود.

به گزارش نما سردار آزمون در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص شرایط این فصل روبین‌کازان، ماندنش در این تیم، بازی با زسکا مسکو، آینده خودش و روبین‌کازان و … صحبت کرده است.

- ابتدا در خصوص ماندنت در روبین‌کازان صحبت کن،‌ در این فصل خیلی‌ها فکر می‌کردند این تیم را ترک می‌کنی اما در نهایت به فوتبالت در کازان ادامه دادی.

این فصل پیشنهاداتی داشتم اما به این علت که در روبین‌کازان به من بازی‌های بیشتری می‌رسد و می‌توانم کسب تجربه کنم، ترجیح دادم بمانم و به کارم ادامه دهم. باید در شرایط بهتری به تیم‌های بزرگتر بروم و با مشورتی که انجام دادم تصمیم گرفتم همچنان به کارم در روبین‌کازان ادامه دهم. تا سه ماه دیگر با این باشگاه قرارداد دارم و تا آخر قراردادم هم در خدمت روبین‌کازان خواهم بود.

- یعنی احتمال دارد در نیم فصل تیمت را عوض کنی. بحث حضورت در تیم‌های دیگر لیگ روسیه هم وجود داشت.

هنوز که برای تمدید قراردادم صحبتی نکرده‌ام و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. پیشنهادهای لیگ روسیه هم از زنیت سن‌پترزبورگ و تِرک گروزنی بود اما از شرایطم در روبین‌کازان راضی هستم و فعلاً قصد ترک این تیم را ندارم. در روبین‌کازان می‌توانم به خوبی کسب تجربه کنم و قصد جدایی ندارم، چراکه آنها نیز به من نیاز دارند و موافق جدایی‌ام نبودند.

- پنج هفته از لیگ روسیه گذشته، شرایط تا به اینجا چگونه بوده است؟

شرایط بدی نداریم اما باید تلاش بیشتری کنیم تا به بالای جدول برسیم. این هفته بازی خوبی برابر زسکامسکو انجام دادیم و خوشبختانه توانستیم به اولین پیروزی‌مان برسیم. زسکا یکی از قدرت‌های برتر لیگ روسیه محسوب می‌شود که در چند سال گذشته روند خوبی داشته و 3 امتیازی که از بازی با این تیم گرفتیم بسیار روحیه بخش بود. این 3 امتیاز در ادامه کمک زیادی به ما خواهد کرد و باعث می‌شود بدون استرس به کارمان ادامه دهیم تا راحت‌تر به بالای جدول برسیم.

- پایه‌گذار اولین پیروزی تیمت هم بودی و با پاس گلی که دادی کمک کردی تا روبین‌کازان برنده این بازی باشد. اکنون با آمار یک گل زده و یک پاس گل در 4 بازی از شرایطت راضی هستی؟

خودم از این آمار راضی نیستم و باید خیلی بهتر از اینها باشم. سعی می‌کنم در تمرینات بیشتر تلاش کنم و تمرینات بهتری انجام دهم تا به تیمم کمک کنم. تمرینات ویژه گلزنی و چارچوب شناسی انجام می‌دهم تا بتوانم در موقعیت‌ها بیشتر گل بزنم و بهتر از این شوم.

- همین موضوع هم باعث شده بود بیلیالدینوف سرمربی روبین کازان از دستت ناراحت شود و بعد از بازی با زسکا گفت به خاطر پاس گلی که دادی دیگر به خاطر گل نزدن‌هایت ناراحت نیست.

مربی حق دارد از دست بازیکنش ناراحت شود و به همین دلیل به نظر بیلیالدینوف احترام می‌گذارم. حتی زمانی که به خاطر بازی با «آرسنال تولا» من را روی نیمکت نشاند و در بازی با زسکا نیز به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفتم، اعتراضی نکردم و به نظر سرمربی تیمم احترام گذاشتم، اما اینکه بازیکن در یک بازی گل نزند هم طبیعی است. اینکه یک مربی اعلام کند بازیکنش را بخشیده و دیگر از دستش ناراحت نیست، روی روحیه بازیکن تاثیرگذار است.

خودم هم به هیچ‌وجه دوست ندارم موقعیت‌هایم را خراب کنم و مطمئناً گلزنی را بیش از هر چیزی دوست دارم، اما وقتی خدا نخواهد توپ‌هایم گل شود من چه کاری می‌توانم انجام دهم؟! وقتی یک بازیکن موقعیت‌هایش را در یک بازی خراب می‌کند باید به او روحیه بدهند، نه اینکه با انتقاد بیشتر به او استرس وارد کنند. من که یک بازیکن 30 ساله و با تجربه نیستم و باید به بازیکن جوان روحیه داده شود. همین مسائل باعث می‌شود بازیکن بیشتر استرس داشته باشد و موقعیت تک به تک را از دست دهد. البته اکنون با روحیه به تمریناتم ادامه می‌دهم تا به شرایط خوبی برسم.

- با مربی‌ات مشکلی داری یا صحبت‌هایی که او انجام داده را فقط یک انتقاد بدانیم؟

نه، هیچ مشکلی بین ما نیست و رابطه خوبی هم داریم. اتفاقاً شنیده بودم که نوشته‌اند رابطه من با بیلیالدینوف خوب نیست اما این مسائل را تکذیب می‌کنم. رابطه خوبی با سرمربی تیمم دارم و بالاخره مربی گاهی اوقات انتظاراتی از بازیکنش دارد که نباید این را به پای اختلاف بگذاریم.

- بازی این هفته‌تان با اوفا را چگونه پیش‌بینی می‌کنی، قعرنشینی این تیم باعث می‌شود کار ساده‌ای داشته باشید؟

این درست نیست که چون اوفا در انتهای جدول است بگوییم کار راحتی داریم. همه تیم‌ها قدرتمند هستند و باید تمرکز لازم را در تمام بازی‌ها داشته باشیم تا نتیجه بگیریم. مطمئناً این هفته با قدرت مقابل اوفا حاضر خواهیم شد تا دومین پیروزی‌مان را کسب کنیم.

- به نظرت می‌توانید نتایج فصل قبل را جبران کنید؟

متاسفانه فصل قبل نتوانستیم سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را بگیریم اما این فصل باید این نتیجه را جبران کنیم و دوباره به رقابت‌های اروپایی برگردیم. بازیکنان خیلی خوبی داریم و به کسب نتیجه در این فصل امیدواریم. حضور ما در لیگ قهرمانان اروپا برای باشگاه، کادرفنی و بازیکنان خوب است و اثرات مثبتی دارد.

- برای خودت چه فصلی را پیش‌بینی می‌کنی؟ عملکرد خوب فصل گذشته‌ات که باعث شد پدیده لیگ روسیه شوی ادامه خواهد داشت؟

نمی‌خواهم عملکرد فصل گذشته‌ام ادامه پیدا کند، بلکه دوست دارم بهتر از قبل کار و بیشتر به تیمم کمک کنم. خداراشکر هواداران روبین‌کازان رابطه خوبی با من دارند و روحیه می‌دهند که شرایطم بهتر شود. امیدوارم جواب محبت‌های آنها را بدهم و برای روبین‌کازان، سرمربی تیم و هواداران یک بازیکن موثر باشم که این موضوع به پیشرفت خودم هم کمک می‌کند.

- فکر می‌کنی در اردوی بعدی تیم ملی حضور داشته باشی؟

به عنوان یک بازیکن تمام تلاشم را می‌کنم که عملکرد خوبی داشته باشم و دعوت شدن یا نشدنم به عهده سرمربی تیم ملی است. مطمئناً اگر سرمربی تیم ملی از من راضی باشد دعوتم خواهم کرد و اگر هم راضی نباشد به نظر او احترام می‌گذارم. دیدید که پیش از جام جهانی هم وقتی کی‌روش نامم را از لیست نهایی خط زد اعتراضی نکردم و گفتم به نظر او احترام می‌گذارم.

- به نظرت می‌توانی دوباره سرمربی تیم ملی را راضی کنی که این بار در جام ملت‌ها در ترکیب قرار بگیری؟

به توانایی‌های خودم اعتماد دارم اما باید تمرین زیادی انجام دهم تا شرایطم مطلوب شود. امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشم تا در لیست تیم ملی قرار بگیرم. هدف همه بازیکنان رسیدن به تیم ملی است و من هم یکی از بازیکنانی هستم که امیدوارم به پیراهن تیم ملی کشورم برسم.

- جام ملت‌های آسیا چه شرایطی برای تیم ملی خواهد داشت؟ به نظرت ایران می‌تواند در این دوره به مقام قهرمانی برسد؟

مطمئناً همه تیم‌هایی که در این تورنمنت شرکت می‌کنند شانس قهرمانی دارند، اما هر تیمی که بیشتر تلاش کند به قهرمانی می‌رسد. امیدوارم در این دوره آنقدر خوب باشیم که به مقام قهرمانی برسیم.

۱۳۹۳/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...