نسخه چاپی

وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی خبر داد

آمادگی برای شناسایی ۲۵ میلیون نفر كم درآمد برای دریافت یارانه

وزیرتعاون،كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه برنامه ریزی برای شناسایی تا ۲۵ میلیون نفر كم درآمد برای دریافت یارانه را داریم گفت: شناسایی پردرآمدها دشوار است و نمی‌توانیم با اتكا به شاخص دریافت حقوق، پردرآمدها را شناسایی كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه صبح با خبر درباره شناسایی دهک‌های درآمدی مشمول دریافت یارانه گفت:در این زمینه دو مورد خطا جامعیت و مانعیت وجود دارد که افرادی که مشمول دریافت یارانه نقدی می‌شوند یا نمی‌شوند باید شناسایی شوند.

وی ادامه داد:متاسفانه در کشور ما مانند کشورهای دیگر بانک اطلاعاتی درستی وجود ندارد،‌اما کار شناسایی خود را آغاز کرده‌ایم. از بانک‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی ، سازمان املاک از زمانی که الکترونیکی شده است اطلاعاتی جمع آوری کرده ایم و می توانیم اکنون تعدادی از افراد را با درصد خطای پایینی اعلام کنیم.

ربیعی اظهار کرد:چندین نظریه در زمینه شناسایی دهک‌های مشمول دریافت یارانه وجود دارد. برخی می گویند که پرداخت یارانه نقدی خود ایجاد تورم می‌کند و برخی می گویند تکلیف قانونی دولت باید اجرایی شود. هردو دیدگاه جمع‌آوری شده است و در حال اخذ تصمیم نهایی هستیم. کار مطالعاتی در این زمینه به وزارت کار واگذار شده است که اکنون در حال بررسی آن با همکاری تمام دستگاه‌ها هستیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در مورد تعداد و آمار افراد مشمول باید بگویم برنامه ریزی برای شناسایی حدود 25 میلیون نفر از کم‌درآمدها را داریم و لایه‌های پایین درآمدی راحت‌تر شناسایی می‌شوند. امادر مورد شناسایی پردرآمدها باید به نتیجه برسیم که ملاک را چه عددی قرار دهیم . نمی‌توانیم دریافت حقوق را شاخص قرار دهیم. در حال حاضر افرادی که درآمد بالای چند میلیون دارند از هدفمندی استفاده می کنند اما واقعیت این است که باید برخی از شاخص‌ها را در مسیر شناسایی ضریب دهیم تا به درستی شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: کارهای مطالعاتی در زمینه شناسایی دهک‌ها در وزارت کار انجام شده است اما تصمیم‌گیری نهایی خارج از وزارت کار است.


۱۳۹۳/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...