نسخه چاپی

رییس سابق سیا:

حمله داعش به آمریكا نزدیك است

رییس سابق آژانس اطلاعات مركزی آمریكا (CIA) و آژانس امنیت ملی این كشور هشدار داد، دولت اسلامی (داعش) قصد دارد تا با اجرای حملات علیه آمریكا و سایر كشورهای غربی، پیروانی در كشورهای جهان عرب جذب كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، مایکل هایدن، رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی و آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت، گروه داعش یک سازمان تروریستی محلی بسیار قوی است که آرزوی‌های جهانی دارد. وی گفت: در بین کسانی که از داعش حمایت می‌کنند کسانی هستند که پاسپورت آمریکایی یا اروپایی دارند.

در همین حال در شبکه‌های تلویزیونی تعدادی از قانونگذاران جمهوری خواه درباره حمله احتمالی داعش به آمریکا به سبک ۱۱ سپتامبر هشدار داده‌اند. هایدن در این باره گفت: اگر حمله داعش به آمریکا سه شنبه نباشد، روز و ساعتی است که خودشان انتخاب می‌کنند و این اتفاق اگر زودتر نیفتد، دیرتر رخ نخواهد داد.

در همین حال مایک راجرز، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: داعش دو سال است که در حال انجام عملیات است بدون حتی یک مشکل بزرگ، داعش طی این عملیات مردم را از انگلیس، سراسر اروپا و حتی آمریکا به پیوستن به جنگ‌های خود کشانده است. راجرز در مصاحبه خود با ان بی سی افزود: آن‌ها این عملیات را یک پیروزی ایدئولوژیک و استراتژیک می‌دانند.

این نماینده در ادامه گفت: آن‌ها تنها یک بلیت تا آمریکا فاصله دارند و به همین دلیل است که ما بسیار نگرانیم.

در طول این مدت افراطی‌های داعش به صورت آن لاین هشدارهایی جدی یا غیر جدی درباره حمله علیه آمریکا منتشر کرده‌اند. هایدن در ادامه اظهارات خود گفت: اکنون این گروه در حال رقابت با القاعده است و هیچ چیزی بیش از یک حمله موفق به غرب باعث اعتبار بخشیدن به این گروه نمی‌شود.

رئیس سابق آژانس اطلاعات آمریکا افزود: در گذشته ما به نوعی رقیبانمان را دست کم گرفتیم. ما حتی القاعده را هم دست کم گرفتیم؛ اما الان دینامیت مشابه‌ای به نام داعش داریم و مساله ما فقط درباره دفاع نیست بلکه مساله ما تهاجم است، مساله از کار انداختن و ناتوان کردن داعش است. مساله این است که ما باید آن‌ها را درباره ادامه حیاتشان نگران کنیم.

در همین حال سناتور مک کین نیز در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، ضمن تایید اظهارات هایدن گفت: باراک اوباما باید به داعش در هر دو کشور عراق و سوریه حمله کند. هیچ فرقی بین سوریه و عراق نیست. مک کین با اشاره به قتل جیمز فولی گفت: حتی این اقدام داعش نیز باعث نشد تا دولت آمریکا دست به اقدامی بزند.

او در این رابطه گفت: بهترین لقبی که می‌توانم به این دولت بدهم "بی‌لیاقت" است.

۱۳۹۳/۶/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...