نسخه چاپی

سایه افشین قطبی روی سر علی دایی

نتایج ضعیف علی دایی در فصل جدید باعث شده هر روز گزینه جدیدی برای جانشینی او در تیم سرخپوش پایتخت مطرح شود.

به گزارش نما به نقل از جنوب نیوز، آقای گل فوتبال جهان این روزها حاشیه امنیت زیادی روی نیمکت پرسپولیس ندارد و تنها مبلغ بالای قرارداد او است که حکم سرمربی‌گری‌اش را ضمانت کرده است.

علی دایی از حمایت مسئولان عالی‌رتبه باشگاه هم برخوردار نیست و تنها مدیرعامل سرخپوشان در جبهه او قرار دارد. جنگ‌های لفظی او با رئیس هیأت مدیره در نهایت با یک روبوسی خاتمه یافت اما حمیدرضا سیاسی در محفلی خصوصی گفته که تنها مشکل مالی باشگاه است که باعث شده دایی همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

با این حال کاسه صبر هواداران پرسپولیس لبریز شده و ادامه روند ناامیدکننده سرخپوشان قطعا فشار بر روی سرمربی و همچنین باشگاه را افزایش خواهد داد. اتفاقی که قطعا اعضای هیأت مدیره با وجود بحران مالی نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

به همین دلیل تعدادی از اعضای هیأت مدیره به صورت پنهانی مذاکراتی را با مربیان داخلی و خارجی آغاز کرده‌اند تا در صورت عدم موفقیت دایی، آلترناتیوی آماده داشته باشند.

برانکو ایوانکویچ و افشین قطبی جدی‌ترین گزینه‌های مدیران پرسپولیس برای جانشینی علی دایی هستند که اصلی‌ترین مشکل آنها برای حضور در ایران، مالیات‌های پرداخت نشده قدیمی است. هر چند برانکو برای بازگشت به ایران ابراز علاقه هم کرده اما نه او و نه پرسپولیسی‌ها انجام مذاکرات را تأیید نمی‌کنند.

فرارو نوشت: دیگر مربی مورد نظر افشین قطبی است. کسی که آخرین قهرمانی پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر را برای هواداران به ارمغان آورد و لقب امپراطور را از آنها گرفت اما فصل بعد و پس از گذشت چند هفته، قید حضور در پرسپولیس را زد. او پس از سرمربی‌گری یک روزه محمد مایلی‌کهن، جانشین او در تیم ملی شد اما نتوانست به جام جهانی 2010 صعود کند و برای همیشه ایران را ترک کرد.

او سپس به ژاپن رفت و هدایت شیمیزو اس‌پالس را بر عهده گرفت ولی بعد از 3 سال حضور در این تیم، از کار برکنار شد و در حال حاضر بدون تیم است. مدیر برنامه‌های قطبی معتقد است این مربی تمایل زیادی برای بازگشت به زادگاه خود دارد و تنها منتظر حل مشکل مالیاتی‌اش است.

مهدی حاج‌باقر مدیربرنامه‌های این مربی در ایران گفت: «قطبی بعد از جدایی از اس‌پالس ژاپن مشغول استراحت است و از هر جایی که پیشنهاد داشته باشد، مذاکره می‌کند و به بهترین پیشنهاد پاسخ مثبت خواهد داد. البته چند تیم آسیایی به قطبی پیشنهاد داده‌اند و مطمئناً اگر از ایران هم پیشنهادی برسد در کنار دیگر پیشنهادها قرار خواهد داد.»

حاج‌باقر به مشکل حضور سرمربی پیشین پرسپولیس و تیم ملی در ایران اشاره کرد و گفت: «تنها مشکل حضور قطبی در ایران مشکل مالیاتی‌اش است که اگر این مسئله با تفاهم حل شود شاید او دوباره به ایران بیاید.»

باید دید دایی می‌تواند پرسپولیس را از بحران خارج کند یا خشم سکوهای سرخ، او را وادار به کناره‌گیری از این تیم می‌کند.

۱۳۹۳/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...