نسخه چاپی

واردات بنزین ایران نصف شد

معاون وزیر نفت با بیان اینكه میزان واردات بنزین بر خلاف برآوردهای انجام گرفته به نصف كاهش یافته است، از افزایش حجم صادرات گازوئیل به عراق خبر داد و اعلام كرد: وزارت نفت سه مجوز جدید به‌منظور افزایش صادرات گازوئیل به افغانستان صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، عباس کاظمی درباره آخرین وضعیت واردات بنزین کشور، گفت: بر اساس برآوردهای انجام گرفته باید در سال جاری حجم واردات روزانه بنزین کشور به حدود ۱۰ میلیون لیتر در روز می رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه هم اکنون حجم واردات بنزین به نصف کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر به طور متوسط بین ۴.۹ تا ۵ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شود.

معاون وزیر نفت یکی از دلایل کاهش حجم واردات را راه اندازی طرح های جدید پالایشگاهی همچون طرح استحصال بنزن از بنزین در پالایشگاه نفت تبریز عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها رشد مصرف بنزین به جای ۷ درصد مدت مشابه سال گذشته حدود چهار درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول همچنین با رد توقف سوآپ فرآورده های نفتی توسط بخش خصوصی، توضیح داد: شرکت ملی پالایش و پخش نفتی تغییری در قوانین سوآپ فرآورده نفتی اعمال نکرده است.

کاظمی در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص وضعیت صادرات گازوئیل به کشورهای همسایه، توضیح داد: هم اکنون صادرات گازوئیل ایران به عراق و افغانستان در حال انجام است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه حساب ویژه بر روی افزایش صادرات گازوئیل به افغانستان باز کرده‌ایم، تبیین کرد: افزایش حجم صدور گاز به افغانستان منجر به کاهش حجم قاچاق سوخت از یک سو و افزایش درآمدهای نفتی کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از صدور سه مجوز جدید برای افزایش حجم صادرات گازوئیل به افغانستان خبر داد و افزود: صادرات گازوئیل به این کشور همسایه با محوریت بخش خصوصی انجام می شود.

این مقام مسئول همچنین از مذاکره با عراق برای افزایش حجم صادرات گازوئیل خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود به زودی با انجام برخی از توافق‌ها حجم صادرات گازوئیل به عراق هم افزایش یابد.

۱۳۹۳/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...