نسخه چاپی

نیروی انتظامی شاكی از تحریم بانك قوامین

رئیس پلیس كشور گفت: موضوع تحریم بانك قوامین از سوی آمریكا را در مجامع بین المللی پیگیری كرده و شكایتی در این رابطه تنظیم می كنیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 60 درصد نقاط حادثه خیز کشور در شهرها و 40 درصد نیز در جاده ها است. این نقاط از سوی پلیس شناسایی شده و به دادگستری نیز اعلام شده است و در زمان وقوع حادثه کارشناسان پلیس و دادگستری سهم تقصیر دستگاه ها را در نقاط حادثه خیز مشخص می‌کنند.

وی در مورد این که چرا نشست های بررسی حوادث جاده ای و ارایه راهکارهای کاهش آن با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل نمی‌شود اظهار داشت: دکتر روحانی دستوراتی را در این رابطه صادر کرده است و معاون اول وظیفه برگزاری جلسات را بر عهده دارد اما تا کنون دو بار این جلسات با دلایل موجه لغو شده اما انتظار ما این بود که این جلسات بار دیگر برگزار شود. شخص رئیس جمهور در این رابطه اهتمام دارد اما فکر می کنم این موضوع تصادفات و تلفات رانندگی در اولویت ها جای مناسبی پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: ما نباید پس رویدادی عمل کنیم تا بار دیگر همانند عید فطر شاهد قفل شدن جاده ها باشیم.

رئیس پلیس کشور با انتقاد از برخی آمارها در حوزه تصادفات گفت: متاسفانه آمارهای غیرقابل استنادی ارایه می‌شود که ایران بدترین و پرحادثه ترین جاده های کشور را دارد در حالی که این گونه نیست و ایران در مقطعی دارای رشد تلفات بود اما خوشبختانه در دهه قبل ایران جزو رتبه های اول دنیا در کاهش تلفات است.

وی با بیان این که شهریور ماه اوج سفرهای یک ساله است گفت: باید هماهنگی میان همه دستگاه ها به وجود آید تا شاهد نتیجه کاهش تلفات در شهریورماه در پایان سال باشیم.

احمدی مقدم در مورد بازگشایی مدارس گفت: اگر همانند سه سال گذشته عمل کنیم شاهد کنترل ترافیک اول مهرماه هستیم. در مهرماه سفرهای آموزشی، کاری و افرادی که در سفر هستند به ترافیک افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی موظف است در تمام شهرکهای جدید مقر پلیس احداث کند افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده وزارت راه و شهرسازی در تمام شهرکهای جدید ساختمانی برای ارایه خدمات انتظامی و راهور در نظر بگیرد و در صورتی که میزان جمعیت در این شهرها زیاد بود سایر رده های انتظامی نیز راه اندازی می‌شوند.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او در مورد واکنش پلیس نسبت به تحریم بانک قوامین پرسیده بود گفت: این بانک نه معامله ارزی و نه معاملات خارجی دارد و مسئول حقوقی نیروی انتظامی مامور بررسی این موضوع کردیم. این موضوع را از طریق مجامع بین المللی پیگیری حقوقی کرده و شکایت می کنیم.

وی ادامه داد: شاید آنها می‌خواهند با این کار به توان امنیتی کشور فشار وارد کنند اگرچه همه می دانند آمریکا عهد شکن بوده و در زمان مذاکرات از اهرم افزایش فشار استفاده می‌کند.

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...