نسخه چاپی

عضو مجلس خبرگان رهبری: روحانیت حافظ نظام و دولت دینی است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت نقش روحانیون در دولت دینی گفت: اگر روحانیت از نظام اسلامی صیانت نكند، اختلافات سیاسی و جناحی، كشور را به سرنوشت دیگر كشورها دچار خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله حسن ممدوحی با اشاره به شاخصه‌های دولت اسلامی گفت: دولت اسلامی باید در مخارج تعدیل کند و جلوی مفاسد اداری و اسراف را بگیرد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دولت دینی باید در ریشه و بنیان با دیگر دولت‌ها تفاوت داشته باشد اظهار کرد: دولت‌های غیر اسلامی بر ماده متکی هستند و هر قدر هم که رشد کنند از سقف ماده فراتر نمی‌روند.

وی با بیان این که دولت اسلامی برای هدایتگری آماده است و نظام قرآنی را با خود به همراه دارد، ابراز کرد: دولت اسلامی اهل جنگ و خونریزی نیست، ولی ظلم را نمی‌پذیرد و در برابر ظالمان از خود دفاع می‌کند و برای دفاع از حقیقت خود، قدرتمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: دولت اسلامی برگرفته از قرآن است و از نظر سیاسی و فرهنگی با دیگر حکومت‌ها تفاوت‌های اساسی دارد.

وی با اشاره به اهمیت نقش روحانیون در دولت اسلامی ابراز کرد: اگر روحانیت از نظام اسلامی صیانت نکند، اختلافات سیاسی و جناحی، کشور را به سرنوشت مصر و دیگر کشورها دچار خواهد کرد.

آیت‌الله ممدوحی تصریح کرد: در عراق شاهد بودیم زمانی که آتش داعش و تکفیری‌ها بر سر آن‌ها می‌بارید، بین آن‌ها اختلاف افتاد و تنها روحانیون می‌توانند این مشکلات را حل کنند، همان‌طور که در ایران اسلامی مقام معظم رهبری اختلافات را از بین می‌برند و اتحاد را برقرار می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری کرد: در طول انقلاب نیز هر زمان بر محور دین و ولایت حرکت کردیم، موفق شدیم و هر زمان که دین در حاشیه قرار گرفت شکست خوردیم.

۱۳۹۳/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...