نسخه چاپی

توالت؛ حیاتی‌ترین هدیه برای اهالی این روستا

عکس خبري -توالت؛ حياتي‌ترين هديه براي اهالي اين روستا

موسسه خیریه در هند 108 توالت به روستای «اوتار پرادش» این كشور هدیه داد. این هدیه برای اهالی روستا بسیار خوشحال كننده است. چون هم سلامت روستاییان را بهبود می بخشد و هم می تواند امنیت زنان و دخترانشان را تامین كند.

به گزارش نما به نقل از مجله مهر: خانه های روستای «اوتار پرادش» مانند بسیاری از روستاهای فقیر نشین اطرافش فاقد دستشویی است. این موضوع برای اهالی این روستا به خصوص زنان و دختران بسیار دردناک است. چرا که شب ها مجبور می شوند در تاریکی محض از خانه های خود خارج شوند و با زحمت خود را به محلی برسانند تا مشکل خود را برطرف کنند.
ترک کردن خانه در تاریکی شب روستا مشکلات زیادی را برای زنان و دختران روستا به وجود آورده است. آنها چندین مرتبه مورد مزاحمت و تجاوز قرار گرفته اند. یکی از این موارد منجر به تجاوز دسته جمعی به گروهی از دختران روستا شد که در ادامه آن دو دختر 14 و 12 ساله کشته شده و به درختی حلق آویز شدند.

پلیس هنوز در حال تحقیق و بررسی در مورد مرگ مشکوک این دو کودک و تجاوز اتفاق افتاده است. این حادثه احساسات بسیاری از مردم را برانگیخت و موجب شد یکشنبه این هفته یک موسسه خیریه به این روستا 108 توالت اهدا کند. در این مراسم توالت ها با گل و روبان های رنگی تزئین شدند و رئیس موسسه برای افتتاح روبان یکی از توالت ها را قیچی کرد.
«بیندشوار پاتاک» رئیس این موسسه خیریه در مراسم اهداء این توالت ها گفت: «من اعتقاد دارم که هیچ زنی نباید با بیرون رفتن از خانه به قصد قضای حاجت جان خود را از دست بدهد.» او در ادامه نیز گفت: «هدف ما در آینده ای نه چندان دور این است که در کشور هر خانواده یک توالت برای خودش داشته باشد.»
یونیسف تخمین زده است که 594 میلیون نفر از مردم هند، یعنی حدود 50درصد در فضای باز و وضعیت اسفناکی رفع حاجت می کنند.

۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...