نسخه چاپی

فشار اسرائیل برای شكست مذاكرات هسته‌ای

وزیر امور استراتژیك رژیم صهیونیستی تاكید كرد كه این رژیم با هر گونه توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران مخالف است و در این زمینه فشارهای را بر كشورهای مختلف تشدید خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، یووال اشتاینر در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد که هفته آینده در رأس هیأتی به امریکا سفر خواهد کرد تا بر خواسته های این رژیم مبنی بر گرفتن همه توان هسته ای ایران، تأکید نماید.

این در حالی است که ایران همواره برنامه هسته ای خود را مسالمت آمیز دانسته و بر دفاع از حقوق هسته ای خود تأکید کرده است. از سوی دیگر، شمار زیادی از دیپلمات های غربی، تحقق این درخواست اسرائیل را غیرممکن می دانند.

وزیر امور استراتژیک رژیم اشغالگر قدس گفت: آنچه روحانی انجام داده است، دادن امتیازات اندک در مسائل درجه دوم بوده است. اما اصل موضوع را حفظ کرده است که این امر برای اسرائیل و کل جهان، تهدید به شمار می آید.

یادآور می شود رژیم صهیونیستی تلاش می کند با تحت فشار گذاشتن هیأت های مذاکره کننده غربی در مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ آنها را تحت فشار قرار دهد؛ از سوی دیگر، همواره تهدید کرده است که به ایران حمله خواهد کرد، امری که با پاسخ صریح مقامات کشورمان مبنی بر دفاع کامل از کشور در مقابل هر گونه تجاوز دشمنان، مواجه شده است.

این در حالی است که مذاکره کنندگان امیدوارند تا قبل از ۲۴ نوامبر آینده به توافقی بین ایران و ۱+۵ دست یابند.

یادآور می شود دور بعدی مذاکرات هسته ای میان ایران و ۱+۵ در ماه سپتامبر جاری و در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.

اشتاینر در ماه ژوئن گذشته و اندکی قبل از پایان یافتن مهلت شش ماهه مذاکرات میان ایران و کشورهای غربی، در صدر یک هیأت هسته ای اسرائیلی از واشنگتن دیدار کرده بود.

۱۳۹۳/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...