نسخه چاپی

مذاكره آمریكا با كشورهای عربی درباره داعش

روزنامه الشرق الاوسط امروز پنجشنبه از مذاكرات آمریكا با مصر و عربستان و امارات برای مقابله با گروه داعش خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، برخی منابع در وزارت خارجه آمریکا به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفتند که مذاکرات مداوم و فشرده ای با عربستان و مصر و امارات درباره چگونگی مبارزه با گروه داعش در جریان است. دولت عربستان در سه سال اخیر حمایت آشکار سیاسی، نظامی و مالی خود را از گروههای مسلح به زعم خود "میانه رو"

در سوریه اعلام داشته است. این گروهها با نظام سوریه درحال نبرد هستند و بستر سازی ظهور گروههای مسلح تندروتر بوده اند. آمریکا اخیرا اعلام کرد که به خاطر به خطر افتادن جان شهروندان آمریکایی در منطقه اربیل عراق و مقابله با آنچه "نسل کشتی احتمالی اقلیت ها" در شمال عراق خواند، حملات هوایی به گروه داعش را در دستور کار قرار داده است.

این درحالی است که ناظران تاکید می کنند آمریکا در طول سه سال اخیر چشم خود را به روی جنایات گروههای مسلح و نسل کشی آنها بسته و اخیرا در راستای تامین منافع خود به طور محدود علیه آنها وارد عمل شده است. پیشتر برخی کشورهای منطقه هشدار داده بودند که حمایت از تروریسم سرانجام دامن حامیان آنها را خواهد گرفت.

این تحول درحالی است که قرار است سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در شهر نیوپورت در ایالت ولز در غرب انگلیس راههای مقابله با گروه داعش و اوضاع اوکراین را بررسی کنند. یک مسئول بلندپایه در ناتو در پاسخ به سوالات روزنامه الشرق الاوسط درباره مذاکرات ویژه اوضاع عراق و سوریه گفت: اجلاس سران ناتو فرصتی برای مبادله ارزیابی ها از تحولات در بالاترین سطح بین اعضا و آغاز ترسیم یک رویکرد و نظر بین المللی درباره مقابله با داعش است.

این مسئول افزود: این اجلاس فرصتی برای مبادله نظرات است. ایده های مختلفی درباره آنچه جامعه بین المللی می تواند انجام دهد، وجود دارد.

۱۳۹۳/۶/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...