نسخه چاپی

حملات كوبنده نیروی هوایی عراق به مراكز داعش

رسانه های عراقی از عقب نشینی تروریست های تكفیری بعثی در بیشتر مناطق بحرانی و حملات كوبنده نیروی هوایی به مراكز داعش در غرب این كشور خبر دادند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از شبکه السومریه، یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد: در درگیری های منطقه الخازر در ۱۴ کیلومتری شرق موصل ۱۶ تروریست تکفیری بعثی به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز بیان کرد: بر اثر حملات خمپاره ای به منطقه البوعجیل در شرق تکریت سه غیر نظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

در منطقه یثرب در هشتاد کیلومتری جنوب تکریت افراد مسلح وابسته به عشایر دو تن از تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر در حالی که دیلی بیست از مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده داعش خبر داده و اعلام کرده بود که بر اثر حملات هوایی سه نفر از سرکرده های داعش از جمله ابوحجر الصوفی متخصص مواد منفجره کشته شده اند اما یک منبع وابسته به وزارت دفاع آمریکا خبر هلاکت ابوبکر البغدادی را تکذیب کرد.

همزمان صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار از کشته شدن ۲۰ تروریست داعش در حملات هوایی در غرب الانبار خبر داد و افزود: نیروی هوایی عراق مراکز داعش را در منطقه بروانه در حدیثه الانبار هدف قرار داد که تعدادی از ادوات تروریست ها منهدم شد.

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروی هوایی عراق موفق به انهدام تعدادی از سکوهای موشکی داعش در الکرمه و السجر در غرب عراق شده اند. نیروی هوایی ضربات مهلکی در شرق فلوجه به تروریست‌ها وارد کرده‌اند.

از سوی دیگر بر اثر حملات هوایی در منطقه البوشمسی در جرف الصخر در شمال بابل ۳۵ داعشی به هلاکت رسید و تعدادی از مراکز داعش منهدم شد.تروریست ها به دنبال فرار به سوی عامریه فلوجه هستند اما نیروهای مردمی با بستن همه روزنه ها به دنبال غلبه بر آنها هستند و نیروی هوایی نیز تحرکات آنها را رصد می کند.

در جنوب غرب کرکوک منابع آگاه اعلام کردند: تروریست های داعش می کوشند که عشیره الصجر در الحویجه در جنوب غرب استان کرکوک وعشایر روستاهای جبوربه، هیهاوه، روستای الغازیه، حیاس، شاووک را وادار به بیعت کنند و تهدید کرده اند که در صورت عدم بیعت اقدامی مشابه آنچه در روستای الزویه انجام دادند را مرتکب می شوند.

به گفته این منابع ساکنان از دولت خواسته اند که طرح های داعش را خنثی کند و از جذب فرزندان آنها در صفوف داعش ممانعت به عمل آورند.

۱۳۹۳/۶/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...