نسخه چاپی

تدابیر عربستان برای مهار بیماری‌های واگیردار در حج

رسانه‌های سعودی از اقدامات و تدابیر عربستان برای مهار بیماری‌های واگیردار در حج و عاری‌سازی آن از این بیماری‌ها از جمله كورونا و ابولا خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، وزارت بهداشت عربستان از راه‌اندازي ۱۵ مركز كنترل بهداشتي در ورودي‌ها و گذرگاه‌هاي زميني، هوايي و دريايي با تجهيزات مورد نياز براي اجراي شرايط و مقررات بهداشتي درباره تمام حجاجي خبر داد كه براي اداي فريضه حج وارد عربستان مي‌شوند.

از سوي ديگر، كميته‌هاي آماده‌سازي حج، آمادگي‌هاي وزارت بهداشت عربستان براي موسم حج امسال در زمينه درماني، پيشگيري و امدادرساني در ششمين نشست به رياست رئيس كميته‌هاي آماده‌سازي حج را بررسي كرد.

اين تدابير در راستاي اجراي دستورات عادل بن محمد فقيه وزير بهداشت عربستان اتخاذ شده است كه بر ضرورت به كارگيري تدابير و آمادگي‌ها براي موسم حج امسال و ارائه بهترين خدمات به ضيوف‌الرحمن تاكيد كرده است.

حسين غنام مسؤول اداره كل خدمات بهداشتي حج و عمره عربستان نيز بر تكميل آمادگي تمام اماكن بهداشتي براي ارائه خدمات بهداشتي به حجاج در راستاي اجراي دستورات سران عربستان تاكيد كرد و به بيمارستان‌ها و مراكز بهداشتي آماده شده در مكه مكرمه، مدينه منوره و مشاعر مقدسه اشاره كرد.

اين مقام سعودي همچنين از بسته اقدامات وزارت بهداشت براي برخورد با ويروس كورونا و فعاليت مركز كنترل و فرماندهي براي تعامل با موارد اضطراري و تقويت نظام كنترل در مناطق حج و مهار خطرات شيوع ويروس‌ها خبر داد.

وي از فعاليت بخش‌هاي سي سي يو و اورژانس در مكه مكرمه، مدينه منوره و مشاعر مقدسه و تجهيز آنها به كادر و وسايل لازم و آمادگي آنها براي درمان بيماريهاي شايع در حج و بيماري‌هاي مسري و واگيردار و نيز افزايش دوره‌هاي آموزشي براي مقابله با حالت‌هاي كورونا و بيماري‌هاي واگيردار خبر داد.

اين مقام سعودي بر ضرورت آمادگي براي مقابله با بيماري‌هايي همچون كرونا و ابولا و مهار اين بيماري‌ها در موسم حج تاكيد كرد.

وي همچنين از منع صدور رواديد عمره و حج براي اتباع سه كشور آفريقايي شامل سيرالئون، ليبريا و گينه خبر داد كه از حدود چهار ماه پيش به سبب شيوع ويرروس ابولا در اين كشورها اعمال مي‌شود.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...