نسخه چاپی

اعدام برای قاتل بانكدار ایرانی در مالزی

دادگاه عالی مالزی مردی را كه به اتهام قتل بانكدار ایرانی در كوالالامپور دستگیر شده بود به اعدام و تحمل ۱۸ سال حبس محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از همشهری، اين مرد 45 ساله چيني كه كونگ سويي كوان نام دارد هفتم مردادماه سال گذشته دست به جنايت زد. آن روز بانكدار 75 ساله ايراني مقيم مالزي و همسرش پس از بازديد ازيك معبد چيني به پاركينگ رفته بودند تا سوار ماشين‌شان شوند كه ناگهان مردي مسلح از پشت سر به آنها حمله كرد. اين مرد با شليك گلوله بانكدار سرشناس را به قتل رساند و همسرش را مجروح كرد.



به‌دنبال اين حادثه تحقيقات پليس شروع شد و مأموران 2‌ماه بعد عامل جنايت را كه در ويلايي در شهر تايپينگ مالزي مخفي شده بود، رديابي و دستگير كردند. كونگ سويي كوان در تمامي مراحل بازجويي سكوت اختيار كرد و حاضر نشد پرده از راز جنايت بردارد با اين حال تحقيقات پليس مالزي نشان داد كه حسين احمد نجدي بر سر معاملات املاك به ارزش بيش از 30ميليون دلار به قتل رسيده است. روز گذشته رسانه‌هاي مالزي خبر از صدور حكم دادگاه براي مرد جنايتكار دادند.



براساس رأي دادگاه، متهم 45ساله به جرم قتل بانكدار ايراني‌الاصل به اعدام با طناب دار و به اتهام تلاش براي قتل همسر مالزيايي او نيز به تحمل 18سال حبس محكوم شد.

۱۳۹۳/۶/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...