نسخه چاپی

با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان اوقاف صورت پذیرفت

كلنگ زنی احداث مجتمع درمانی رویان

مراسم كلنگ زنی احداث مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان (موقوفه) با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان اوقاف صورت پذیرفت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مراسم کلنگ زنی احداث مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان (موقوفه) با حضور شهردار تهران و علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در محل موقوفه شادروان آرش فیروز صورت پذیرفت.

پروژه احداث مجتمع درمانی تحقیقاتی و آموزشی رویان از فروردنی سال ۹۳ به همت نهادهایی همچون پژونهشگاه رویان، شهرداری تهران و سازمان اوقاف و امور خیریه در مرحله طراحی قرار گرفت درحالی که سازمان مهندسی و عمران شهر تهران کارفرمای این پروژه است.

زمین ۱۵ هزارمترمربعی پروژه واقع در ضلع شرقی بزرگراه شهید باقری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه احداث شده است و پژوهشگاه رویان بهره بردار این پروژه خواهد شد.

طراحی مجتمع درمانی تحقیقاتی و آموزشی رویان متعاقب بازدید از مراکز دنیا و با درنظر گرفتن روش‌ها امکانات و شیوه بهره برداری پژوهشگاه رویان از این مجموعه عظیم صورت گرفته است.مجموعه‌ای که قرار است فعالیت‌هایی همچون سلول درمانی، درمان ناباروری و تحقیقات مرتبط با این موضوع متمرکز شود.

مساحت کلی این مجتمع که شامل یک بیمارستان ۳۲۴ تخت خوابی و یک مرکز تحقیقات و تحصیلات تکمیلی بالغ بر ۱۴۰ هزار مترمربع خواهد بود.

ساختمان بیمارستان دارای ۱۳ طبقه روی زمین و سه طبقه در طراز منهای یک خواهد بود، بیمارستان رویان علاوه بر بخش درمان ناباروری از ۶ بخش مختلف دیگر برخوردار است، از آن جمله می‌توان به بخش پیوند مغز و استخوان، سرپایی و بستری اشاره کرد. همچنین، یک طبقه به تولید کلینیکال سلول برای درمان بیماران اختصاص یافته است.

همچنین، مرکز تحقیقات و تحصیلات تکمیلی رویان با ساختمانی ۲۰ طبقه و ۷۵ هزار مترمربع مساحت از سه پژوشگاه سلول، ناباروری و مهندسی سلول تشکیل شده است که قرار است کنار این مراکز، بخش‌های دیگری مانند تحقیقات روی حیوانات، کتابخانه و واحد آموزش فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی این مرکز را پشتیبانی کنند.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...