نسخه چاپی

تعویق رای‌گیری سنا درمورد طرح درمانی ترامپ

جراحی «جان مك‌كین» موجب به تعویق افتادن رای‌گیری سنای آمریكا در مورد طرح بیمه درمانی «دونالد ترامپ» شد.

به گزارش نما؛ باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ «جان مک‌کین»، رئیس کمیته نیروهای مسلح، روز جمعه برای برداشتن یک لکه خونی از بالای چشم چپ خود مورد عمل جراحی قرار گرفت. حال عمومی وی رضایت‌بخش توصیف شده؛ اما هنوز آماده شروع به کار و شرکت در نیست، به همین دلیل جلسه رای‌گیری درباره طرح بیمه درمانی پیشنهاد شده از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، به نعویق افتاد.

قرار بود جلسه رای گیری سنای آمریکا درباره طرح بیمه درمانی ترامپ، امروز (یکشنبه) برگزار شود؛ اما تا حاضر شدن تمامی اعضا به تعویق افتاد.

طرح بیمه درمانی ترامپ قرار است جایگزین طرح «اوباماکِر» شود. این طرح به موضوع مورد اختلاف میان نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا تبدیل شده است. جمهوری‌خواهان اکثریت را در کنگره در اختیار دارند؛ اما با توجه به اینکه هیچکدام از دموکرات‌ها به طرح بیمه درمانی ترامپ رای مثبت نمی‌دهند، جمهوری‌خواهان اندکی نگران شده و خواستار حضور تمامی اعضای خود در جلسه رای‌گیری هستند.

ترامپ نیز چند روز پیش پیامی جدید در حساب توئیتر خود منتشر کرد و از نمایندگان کنگره خواست تا به روند تصویب لایحه بیمه درمانی مورد نظر وی سرعت ببخشند.

ترامپ در یک توئیت دیگر درباره طرح بیمه درمانی خود نوشته بود: امیدوارم سناتورهای جمهوری‌خواه که همه از افراد خوبی هستند، بتوانند به سرعت با کمک یکدیگر لایحه جدید و جایگزین خدمات درمانی را تصویب کنند.

لغو طرح بیمه درمانی اوباما و ارائه یک جایگزین برای آن، یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بود که حالا قصد دارد در کمترین زمان ممکن به آن جامه عمل بپوشاند.

ترامپ برای تغییر قوانین دولت اوباما به اخذ 51 رای مثبت در سنا نیاز دارد، به این ترتیب مشارکت و نظر مساعد دموکرات‌ها نیز مورد نیاز خواهد بود. در دوره فعلی سنا، ترکیب این مجلس 52 به 48 به نفع جمهوری‌خواهان است. به همین دلیل، اگر تمامی جمهوری‌خواهان در تصویب طرح‌ها با ترامپ همکاری نکنند، در پیشبرد برنامه‌های خود به مشکل خواهد خورد.

«میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت سنا، در این باره گفت: ما تلاش می‌کنیم در هفته جاری طرح بیمه درمانی جایگزین اوباماکر را تصویب کنیم؛ اما هنوز مشخص نیست جلسه رای‌گیری به چه زمانی موکول شده است. تا زمانیکه مک‌کین سلامت کامل خود را به دست آورد، سنا به مسائل دیگر کاری می‌پردازد.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...