نسخه چاپی

مقایسه كل هزینه های فوتبال ایران با ترانسفر اروپایی

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، محمد احسانی مدیر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در مراسم افتتاحیه دوره اصول پیشرفته مربیگری بازیکنان جوان فوتبال که امروز (یکشنبه) با حضور اساتید ایتالیایی و همکاری باشگاه سپاهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با شناخت کافی که از باشگاه سپاهان دارم و برای باشگاهی مثل سپاهان که سابقه درخشانی در فوتبال کشور دارد، جز این انتظار دیگری نداشتیم. بنابراین از سوی کمیته آموزش فدراسون لازم است مراتب تشکر خود را اعلام کنم.

وی ادامه داد: سپاهان باشگاهی است که نه تنها در قدیم که هم‌اکنون نیز اکثر اعضای آن تحصیل کرده و دانشگاهی هستند و افتخار اصفهان است که دست‌اندرکاران این باشگاه علاوه بر اهمیت به فوتبال در بخش آموزش و تحصیلات نیز در سطح بالایی قرار دارند. این که باشگاه سپاهان از اساتید خارجی دعوت می‌کند جای تشکر دارد، زیرا آموزش نقش مفیدی در توسعه پایدار در فوتبال دارد و برای رسیدن به این توسعه پایدار باید آموزش خوبی داشته باشیم.

مسوول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال یکی از عمده مشکلات فوتبالیست‌های کنونی ایران را نداشتن آگاهی از مهارت‌های زندگی و استفاده از آن در بیرون از زمین فوتبال خواند و گفت: خوشبختانه رشد خوبی در بخش فنی داشته‌ایم اما بخش اصلی کار ما بیرون از زمین است و آنجاست که بازیکن حرفه‌ای نیست و نمی‌داند در برخوردهای شخصی چه رفتار حرفه‌ای داشته باشد و از این بابت ضربه می‌خورد. در بخش حرفه‌ای از نظر مالی نسبتاً به شرایط خوبی رسیده‌ایم اما در بسیاری ابعاد دیگر از جمله رفتاری عقب هستیم که آموزش نیز حلقه گمشده آن است.

وی خاطرنشان‌ کرد:

برگزاری چنین دوره‌هایی نه تنها به فوتبال سپاهان و اصفهان که به فوتبال ملی می‌تواند کمک‌های زیادی کند. در فوتبال ما حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که می‌شود ۱۰۰ میلیون دلار اما زمانی که به فوتبال جهان نگاه می‌کنیم می‌بینیم فقط برای یک ترانسفر حدود همین مبلغ هزینه می‌شود.

احسانی تاکید کرد: جای دوری نمی‌رویم و با اروپا مقایسه نمی‌کنیم. در همین کشور نزدیک ما – عربستان – حدود ۳۰ استادیوم استاندارد AFC و ۱۰ استادیوم در کلاس جهانی وجود دارد که در مقایسه با ایران می‌بینیم که ما از لحاظ فنی خوب هستیم اما در بعد سخت‌افزاری مشکل داریم. استعدادها در کشور ما فوران می‌کنند و باید با حل این مشکلات به خوبی آنها را پرورش بدهیم.

وی مهم ترین مشکل فوتبال پایه ایران را کمبود دستمزد مربیان خواند و گفت: مشکل فوتبال ما دستمزد است. اگر دستمزد مربیان پایه حتی یک دهم مربیان بزرگسال باشد، پیشرفت خوبی را شاهد خواهیم بود.

مسوول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال خاطر نشان‌کرد: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های این چنینی که به فوتبال ایران کمک می‌کند نباید محدود به یک باشگاه باشد که دیگر باشگاه‌ها باید از این اقدام الگوبرداری کنند. تلاش کنیم دراین‌گونه اقدامات با یکدیگر رقابت کنیم تا به پیشرفت برسیم نه زمان موفقیت و رشد یک تیم در جهت کوبیدن آن تلاش کنیم.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...