نسخه چاپی

معاون وزیركشور:

آمادگی وزارت كشور برای هرگونه وضعیت داعش

معاون امنیتی وزارت كشور با تاكید بر اینكه اقدامات داعش و دیگر گروهك های تروریستی تهدیدی برای كل كشورهای منطقه و جهان است اعلام كرد: ما تمام سناریو های ممكن را بررسی و برای هرگونه وضعیت پیش بینی های لازم را انجام داده ایم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ذوالفقاری در همایش معاونین سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری های سراسر کشور اظهار داشت: در این نشست به تبیین سیاست ها و راهبردهای وزارت کشور و برنامه های حوزه های امنیتی،تشریح وبیان شرایط امنیتی و اخذ نظرات معاونین سیاسی استانداری ها پرداخته خواهد شد.

ذوالفقاری با تشریح اوضاع کنونی و منطقه اظهار داشت: تلاش این است که بر اساس مجموعه اطلاعات، تمرکز روی آخرین وضعیت و نکات کلیدی باشد.

وی گفت: در حال حاضر حدود دوازده موضوع اساسی از نظر امنیتی در منطقه موجود است و نکته اساسی این است که امروز در عین وجود تهدید های جدی با فرصت های بزرگ مواجه هستیم.

ذوالفقاری تاکید کرد: نباید دچار اشتباه محاسباتی شویم و تهدید کننده های امنیت را از آنکه هستند قوی تر یا ضعیف تر بدانیم و یا توان و قدرت خودمان را بیشتر و یا کمتر از آن که هستیم محاسبه کنیم زیرا خطای محاسباتی از هر طرف موجب آسیب پذیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی منطقه صرفا برای کشور ما تهدید نیست بلکه فرصت های بزرگی در پی دارد گفت: تا وقتی که خواستگاه تهدید کننده امنیت را پیدا نکنیم نمی توانیم برای آن پیش بینی لازم را انجام دهیم.

ذوالفقاری ضمن انحرافی دانستن جریان داعش و استفاده ابزاری این گروه از دین،مذهب،مطالبات قومی، نارضایتی های مردمی و بهره گیری از تعارض بین کشورها همراه با اقدامات شدید خشونت آمیز همراه با عملیات روانی و غیره برای توسعه حوزه های تحت کنترل خود گفت:در واقع مجموع اقدامات این گروه نتیجه ای جز تخریب چهره اسلام رحمانی نزد جهانیان و مسلمان کشی و ایجاد اختلاف و تخریب کشور های اسلامی را در پی ندارد.

وی تصریح کرد: از این جهت باید توجه کرد که این جریان ارتباطی به اسلام و اهل سنت ندارد و پیروان مذاهب مختلف اسلامی از اینگونه اقدامات تبری می جویند و در همین جهت باید در تبیین افکار عمومی تلاش کنیم.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه اقدامات این گروه و دیگر گروهک های تروریستی تهدیدی برای کل کشورهای منطقه و جهان است اعلام کرد: ما تمام سناریو های ممکن را بررسی و برای هرگونه وضعیت پیش بینی های لازم را انجام داده ایم.

معاون امنیتی وزارت کشور افزود : اوضاع در کشورهای پیرامون، مرزها و داخل تحت مراقبت است و استانداری های سراسر کشور برابر برنامه های اعلامی بطور دائم ضمن رصد شرایط اقدامات تعیین شده را انجام می دهند.

۱۳۹۳/۶/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...