نسخه چاپی

تشخیص چهره قاتل خبرنگار آمریكایی

سرویس های اطلاعاتی آمریكا و انگلیس با كمك فن آوری تشخیص چهره توانسته اند هویت تروریست بریتانیایی را كه اخیرا سر یك خبرنگار آمریكایی را برید، كشف كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛‌سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس با کمک فن آوری تشخیص چهره توانسته اند هویت تبعه بریتانیایی را که سر خبرنگار آمریکایی را برید، کشف کنند.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است تحلیلگران امنیتی تنها بر اساس بررسی چشمان این تروریست وی را شناسایی کرده اند. یک مقام امنیتی آمریکا می گوید ما 99.9 درصد مطمئن هستیم، نام این فرد «جان» است، اما به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره شبکه گسترده تر وی در انگلیس اطلاعات بیشتری ارائه نمی شود.

داعش چند روز قبل با انتشار ویدئویی در یوتیوب اعلام کرد جیمز فولی خبرنگار آمریکایی روزنامه گلوبال پست را سر بریده است. همچنین تروریست‌ها تهدید کردند در صورت ادامه حملات آمریکا به مواضع داعش در عراق سر استیون ساتلوف را نیز خواهند برید.

در این فیلم داعش اعلام کرده است که سر بریدن این خبرنگار آمریکایی به‌تلافی حملات هوایی جنگنده‌های آمریکا در عراق بوده است.

تیمی از کارشناسان پلیس اف بی ای آمریکا چندی قبل برای تحقیقات بیشتر به انگلیس سفر کردند و به کمک سازمان های اطلاعاتی این کشور 12 مظنون به همکاری با «جان» را شناسایی کردند که به وی برای سفر به سوریه کمک کرده اند. همه این افراد تبعه انگلیس هستند.

تعداد اتباع انگلیسی حاضر در بین گروه های تروریستی در سوریه و عراق از دیگر کشورهای غربی بیشتر است و خطر موج بازگشت آنها به کشورهایشان تهدیدی جدی برای این جوامع است.

۱۳۹۳/۶/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...