نسخه چاپی

خرید و فروش اینترنتی مواد مخدر!

مشاور دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران گفت: پولشویی اینترنتی و قاچاق مواد مخدر مهمترین جرایم اعضای سایبر هستند.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی سریزدی در دومین کارگاه آموزشی منطقه ای همکاری های بین المللی مبارزه با جرایم سایبری اظهار داشت: گروههای بین المللی مجرم نسبت به گذشته قوی تر شده اند و ما شاهد چالشهایی مانند قاچاق مواد مخدر، پولشویی و جرایم سایبری هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه کشورهای آسیای میانه چالشی به نام مواد مخدر افغانستان وجود دارد که سعی کردیم تحت عنوان برنامه افغانستان از گسترش این معضل جلوگیری کنیم.

سریزدی با بیان اینکه فناوری چالش جدیدی است که نیاز به پژوهش گسترده دارد افزود: باید برای موضوع قاچاق مواد مخدر از طریق فضای سایبر و جرایم سازمان یافته پاسخی طراحی کنیم. یکی از مهمترین جرایم سایبری خرید و فروش مواد مخدر است.

مشاور دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران با اعلام اینکه سود جرایم سایبر از جرایم سایبری مانند فروش مواد مخدر بیشتر است، تاکید کرد: باید با ظرفیت سازی و ارتقای نیروها و همکاری منطقه ای به مقابله با این چالش برخواست. جرایم سایبری ماهیت خلاقانه دارد.

وی با بیان اینکه موضوع قاچاق مواد مخدر از طریق فضای مجازی نیاز به پاسخ عدالت کیفری دارد افزود: دولتها باید ابزار پیشگیری از وقوع این جرم را فراهم کنند تا افراد قربانی نشوند.

مشاور دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران با برشمردن جرایم فضای مجازی گفت: فروش مواد مخدر پول مجازی و دارک وب از جمله مهمترین جرایم سایبری است.

۱۳۹۳/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...