نسخه چاپی

فهرست ثروتمند‌ترین نویسندگان جهان

مجله اقتصادی «فوربز» فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان طی 12 ماه گذشته را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مجله اقتصادی «فوربز» فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان طی 12 ماه گذشته را اعلام کرد.

در فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان که از سوی مجله معتبر «فوربز» منتشر شد، «جیمز پترسون» رمان‌نویس معروف با 90 میلیون دلار افزایش درآمد طی یک سال گذشته مقام نخست را کسب کرد.

این نویسنده آثار تریلر که دو سال پیش نیز چنین رتبه‌ای را از آن خود کرده بود، در سال 2013 جایگاهش را به «ای.ال جیمز»، نویسنده انگلیسی مجموعه رمان‌های پرفروش «50 طیف خاکستری» واگذار کرده بود. جیمز سال گذشته 95 میلیون دلار به سرمایه‌اش افزود، اما امسال این رقم به 10 میلیون دلار تنزل پیدا کرد و وی را تا جایگاه یازدهم پایین آورد.

«فوربز» این آمار را براساس ارقامی که موسسه معتبر «نیلسن» از فروش کتاب‌های چاپی‌، دیجیتالی و صوتی این نویسندگان به دست آورده ارائه می‌کند.

جیمز پترسون به عنوان پردرآمدترین نویسنده‌ِ دنیا به طور میانگین سالی 14 کتاب منتشر می‌کند. اختلاف فاحش او با «دن براون»، نفر دوم این فهرست، 62 میلیون دلار است. نویسنده‌ی کتاب‌های «رمز داوینچی»، «نماد گمشده»، «فرشتگان و شیاطین» و «دوزخ» ثروت خود را 28 میلیون دلار افزایش داده است.

نام «نورا رابرتز» که لقب ملکه‌ کتاب‌های دیجیتالی را یدک می‌کشد، با 23 میلیون دلار افزایش سرمایه در رتبه سوم دیده می‌شود. «‌دنیل استیل» در سال گذشته 22 میلیون دلار به دست آورده است. وی طی 40 سال فعالیت ادبی 128 عنوان کتاب به چاپ رسانده و این به معنای انتشار میانگین سه کتاب در سال است. آثار او بیش از 600 میلیون نسخه فروش داشته‌اند. «ژانت ایوانوویچ» (20 میلیون دلار) هم پنجمین رتبه را در فهرست «فوربز» دارد.

به گزارش گاردین،‌ «جف کینی»، نویسنده مجموعه کتاب‌های پرفروش «خاطرات بچه بزدل» تا ژوئن 2014 توانسته 17 میلیون دلار به جیب بزند و پس از او از «ورونیکا راث» با همین میزان افزایش درآمد نام برده شده است.

«جان گریشام» و «استفن کینگ» که هر دو از نویسندگان سرشناس آمریکایی هستند و کارهایشان بسیار مورد اقتباس قرار می‌گیرد نیز 17 میلیون دلار به ثروت خود افزوده‌اند و رتبه ششم را با کینی و راث تقسیم کرده‌اند.

استفن کینگ، نویسنده‌ی آثاری چون «مسیر سبز»، «رستگاری در شائوشنگ» و «درخشش» است که اقتباس‌های موفق آن‌ها در سینما مندگار شده‌ است. «زیر گنبد» و ادامه ‌رمان «درخشش» کارهای سال‌های اخیر کینگ هستند که به سرعت از سوی کمپانی‌های تلویزیونی مورد استقبال قرار گرفتند.

کتاب‌های گریشام هم که از نویسندگان مطرح رمان‌های حقوقی است، بسیار مورد توجه سینماگران و کمپانی‌های تلویزیونی هستند.‌ هجدهمین رمان او با عنوان «شیاد» یکی از پرطرفدارترین تریلرهای جنایی سال شد و دومین رمان با جلد سخت در فهرست پرفروش‌ترین‌های سال 2012 لقب گرفت.

«سوزان کالینز»، خالق رمان‌های «عطش بقا» با 16 میلیون دلار افزایش سرمایه رتبه‌ی هفتم را کسب کرد و پس از او «جی.کی رولینگ» که از ثروتمندترین زنان انگلیس محسوب می‌شود، هشتمین نویسنده جهان در فهرست پردرآمدترین‌های «فوربز» نام گرفت. خالق «هری پاتر» در سال گذشته 14 میلیون دلار افزایش درآمد داشته است.

«جورج آر.آر مارتین» (12 میلیون دلار)، «دیوید بالداچی» (11 میلیون دلار)، «ریک ریوردن» (10 میلیون دلار)، «ای.ال جیمز» (10 میلیون دلار)، «گیلیان فلین» (9 میلیون دلار) و «جان گرین» (9 میلیون دلار) از دیگر چهره‌های ادبی هستند که نامشان به ترتیب در فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان از دید مجله «فوربز» آمده است.

۱۳۹۳/۶/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...