نسخه چاپی

اقدام شرم آور فوتبالیست ملی پوش

فوتبالیست ملی‌پوش مازندرانی یك تیم اصفهان كه با تفنگ گلوله‌زنی دوربین‌دار پنهانی به شكار می‌پرداخت دست به تهدید مسلحانه محیط‌بانان زد.

به گزارش نما به نقل از ایران، «سیدمحمود‌هادیان» رئیس روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: این فوتبالیست سرشناس در فهرست شکارچیان غیرمجاز استان قرار دارد و پرونده تخلف وی نیز در دادگاه رامسر در حال بررسی است. هادیان افزود: وی همراه یکی از دوستانش با محیط‌بانان رامسر درگیر شده و با نشانه رفتن به سمت محیط‌بانان محیط زیست آنان را تهدید کرده و از محل متواری شد.



وی که نخواست نام این بازیکن فاش شود، افزود: در تیرماه سال جاری محیط‌بانان رامسر هنگام گشتزنی در ارتفاعات این شهر در منطقه کوهستانی «لپاسر» با این فوتبالیست و یکی دیگر از همراهانش که هر دو مجهز به تفنگ گلوله‌زنی دوربین‌دار بودند برخورد کرده و از آنان درخواست مدارک حمل سلاح کردند که شکارچیان با تهدید مسلحانه علیه محیط‌بانان از محل متواری شدند که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شد و در محاکم قضایی آن شهر در حال رسیدگی است.



هادیان با اشاره به اینکه کشیدن سلاح روی محیط‌بانان در حال انجام وظیفه، جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد، اظهار داشت: همه باید تابع قانون و مقررات از جمله قوانین شکار و صید باشیم.«محمدرضا نیاستی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامسر نیز در این رابطه گفت: روزهای گذشته نیز محیط‌بانان در گشتزنی‌های خود در ارتفاعات این شهر بار دیگر با این فوتبالیست و گروهی از شکارچیان همراه وی برخوردکردند که در منطقه شکار ممنوع حضور داشتند.



وی افزود: روز دوشنبه یکی از محیط‌بانان که در برخورد با همان فوتبالیست مشهور تیم ملی حضور داشته در حال تردد در خیابان همراه کودک سه ساله‌اش بوده که ناگهان مورد حمله سه نفر از شکارچیان قرار گرفت که جراحاتی به وی وارد و موجب وحشت کودک خردسالش شده است.وی از مقامات قضایی استان مازندران خواست با رسیدگی جدی و سریع به این پرونده، از محیط‌بانان پرتلاش و زحمتکش که با پایین‌ترین دستمزد از مواهب الهی و طبیعی کشور حفاظت می‌کنند، حمایت کنند و موجب دلگرمی آنان شوند.


پیگیری‌های قضایی
«محمد جنت فریدونی» محیط‌بان مصدوم درباره این ماجرا به خبرنگار شوک گفت: حدود سه ماه پیش بود که در حال گشتزنی در منطقه لپاسر از ارتفاعات جواهرده رامسر بودم که با این فوتبالیست روبه‌رو شدم. او تفنگ شکاری دوربین‌داری در دست داشت و همراه مرد دیگری در منطقه بود. براساس وظیفه قانونی‌ام از او خواستم مجوز تفنگ را نشان دهد اما او در حالی که تفنگ را به طرفم گرفته بود و مرا تهدید می‌کرد پا به فرار گذاشت.



وی ادامه داد: چهار روز قبل اطلاع پیدا کردیم چند شکارچی غیر مجاز در همان ارتفاعات و در منطقه شکار ممنوع حضور دارند. به منطقه رفتیم اما این‌گونه به نظر می‌رسید که متوجه حضور ما شده و سلاح‌ها را پنهان کرده‌اند و در جست‌وجو هم مدرکی به دست نیاوردیم. دو روز قبل بود که همراه پسر سه ساله‌ام در روستایمان در حال تردد بودم، ناگهان چند مرد شکارچی که در منطقه ممنوعه شکار همراه این فوتبالیست بودند راه ما را سد کرده و مورد ضرب و جرح قرار دادند.



با گذشت چند روز از این حادثه پسرم به قدری ترسیده است که شرایط بد جسمانی دارد، آن‌ها حتی به همسرم زنگ زده و تهدید کرده‌اند خانه‌مان را آتش می‌زنند. بنابر این گزارش، این محیط‌بان وظیفه شناس صبح روز دوشنبه با حضور در مراجع قضایی شکایتی را از فوتبالیست سرشناس مطرح کرده و خواستار رسیدگی‌های قضایی شد. در همین راستا به دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب رامسر محیط‌بان مصدوم احضار شده و توضیحات خود را درباره چگونگی وقوع حادثه شرح داد. دادستان رامسر با صدور دستور قضایی ، پرونده این ماجرا را برای رسیدگی‌های قضایی به یکی از شعبات دادسرا ارجاع داده است.

۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...