نسخه چاپی

واكنش ناطق نوری به حمله احتمالی داعش

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: گفته‌اند كه داعش به اربیل نزدیك شده است و احتمال حمله به ایران می‌دهند اما من بارها گفته‌ام كه این گروه‌ها نمی‌فهمند اما اینقدر می‌فهمند كه نباید با دم شیر بازی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی‌اکبر ناطق نوری صبح امروز (پنج‌شنبه) در شورای عالی اداری استان اصفهان با ابراز خوشحالی از سفر به اصفهان و دیدار با مدیران و نمایندگان مجلس این استان اظهار کرد: مسئله آب، مسئله کل کشور است به‌ویژه در سال جاری به مناطقی رفتم که شاید در 20 تا 30 سال گذشته هیچ‌گاه آن‌ها را خشک ندیدم.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب در استان اصفهان مضاعف است افزود: مسائل مربوط به زاینده‌رود، توزیع آب و مسائل دیگر مورد توجه مسئولان نظام است از جمله معاون اول ریاست جمهوری که در گذشته هم استاندار اصفهان بود و به مسائل این استان مسلط است.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد: دستور پیگیری جدی مشکل آب زاینده‌رود داده شده و جهانگیری که آدمی منطقی است گزارش‌ها را شنیده و آن‌ها را پیگیری می‌کند. همچنین استاندار اصفهان روز گذشته به من یک گزارش مبسوط ارائه کرد و هنگامی که به تهران برگردم این گزارشات را به مقام معظم رهبری ارائه خواهم داد.

ناطق نوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در صحت و سلامتی هستند، اضافه کرد: دو روز پیش خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدم و ایشان را بسیار خوب یافتم حتی ایشان از آنچه که در تلویزیون می‌دیدم بهتر و شادمان‌تر بودند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران در زمینه‌های پزشکی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های علمی کشور انتظار نیز می‌رفت که اینگونه عمل‌ها به سرعت و خوب پیش برود. مقام معظم رهبری از همه مسئولین در عیادت استقبال کردند و ایشان خیلی خوب و سر حال هستند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به قسم‌هایی که در قرآن آمده است گفت: در قسم‌هایی که در قرآن آمده دو اهمیت وجود دارد، یکی آنچه که خدا به آن قسم می‌خورد و یکی آنچه که خدا برای آن قسم می‌خورد و این دو مهم‌اند.

ناطق نوری افزود: خدا در قرآن به امنیت و آرامش قسم می‌خورد که بسیار نعمت بزرگی است و ابراهیم وقتی خانه کعبه را می‌سازد از خدا می‌خواهد که شهر را ایمن و امن قرار دهد.

وی با تاکید بر مسئله امنیت ادامه داد: بسیاری از نعمت‌ها را تا نداشته باشیم قدر نمی‌دانیم همچون نعمت چشم و سلامتی. نعمت‌ها را می‌توان به گونه‌های مختلف شکر کرد همچون شکر زبانی اما مراتب برتری نیز برای شکر نعمت‌ها وجود دارد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اضافه کرد: به برکت جمهوری اسلامی ایران امنیت در کشور وجود دارد. منطقه پر از آشوب است و توطئه‌های بسیاری انجام شده که هدف اصلی بسیاری از آن‌ها ایران است.

ناطق نوری گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بحث صدور انقلاب مطرح شد و استکبار و آمریکا از این مسئله به وحشت افتادند و بر اساس یک تحلیل غلط یک تصمیم غلط گرفتند که به ضرر خودشان و جهان شد.

وی افزود: آن‌ها دیدند که رهبر انقلاب اسلامی رهبر یک حرکت مذهبی شیعه است بنابراین به این فکر افتادند که چرا رهبری یک کشور که شیعه است و جوانان که در سراسر جهان به انقلاب گرایش دارند به ایران گرایش پیدا کنند بنابراین به دنبال ایجاد یک آلترناتیو در مقابل ایران بودند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد: برای اینکه انحصار را از ایران بگیرند طالبان را درست کردند. همه ما یادمان است که در گذشته وقتی به عربستان و سفر حج می‌رفتیم حتی کاسبان نیز از بحث سیاسی خودداری می‌کردند و اعراب و اهل سنت بحث سیاسی را حرام می‌دانستند.

ناطق نوری با بیان اینکه طالبان را از دل یک جریان مذهبی راه انداخته‌اند اظهار کرد: از دل طالبان القاعده بیرون آمد و از القاعده، النصرة و در نهایت داعش بیرون آمد تا اینکه اکنون از دست استکبار نیز اینها در رفته است. آمریکایی‌ها چیزی را درست کرده‌اند و اکنون می‌بینند که آن‌ها ترمز ندارند و یک گروه تندرو بی‌حساب و کتاب راه‌انداخته‌اند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به آشوب‌هایی که در منطقه وجود دارد افزود: داعش و دیگر گروه‌ها کشورهایی همچون عراق و یمن را به آشوب کشیده‌اند. این آشوب‌ها دامن همه را گرفته است. اکنون جوانان آمریکایی و اروپایی به داعش ملحق شده‌اند و زنان و دختران جوان آن‌ها به جهاد نکاحی می‌روند.

وی با بیان اینکه سربریدن خبرنگار آمریکایی و حوادث دیگر در عراق آمریکایی‌ها را به وحشت انداخته است، ادامه داد: کشورهایی همچون آلمان و انگلیس نیز سخت گرفتار این مسئله شده‌اند. عربستان نیز فهمیده است که این گروه‌ها برایش یک مصیبت شده‌اند. در حالی که همه این گروه‌ها و توطئه‌ها را برای ایران درست کرده‌اند تا به ایران آسیب بزنند آن کشوری که در بین آتش منطقه در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کند ایران است.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اضافه کرد: امروز آمریکایی‌ها هم فهمیده‌اند که برای حل مسئله داعش باید متوسل به ایران شوند و علامت‌هایی را هم دارند می‌دهند.

ناطق نوری با بیان اینکه آرامش در ایران یک نعمت است که معلول دو علت است اظهار کرد: فداکاری مردم در جنگ و خون شهدا یکی از دلایل امنیت در ایران است. برخی می‌گویند که داعش تا اربیل آمده و به ایران نزدیک شده است و ممکن است به ایران حمله کند اما من بارها گفته‌ام که این گروه‌ها نمی‌فهمند اما اینقدر می‌فهمند که نباید با دم شیر بازی کرد.

وی افزود: از همه فرقه‌ها و قومیت‌ها در میان شهدای ایران بوده‌اند و در زمان دفاع مقدس همه دنیا بر سر ما ریختند و با اینکه سپاه تازه تشکیل شده بود و ارتش از هم پاشیده بود نیروها در کنار هم جمع شدند و در برابر همه دنیا ایستادند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به دومین علت امنیت در ایران گفت: دومین علت امنیت در ایران رهبری یک روحانی و عالم که در همه زمینه‌ها مدیر است. عقیده دارم که مردم اصفهان با وجود مشکل آب و مسائل دیگر آنجایی که بحث رهبری و امنیت ملی و منافع ملی پیش بیاید همه مشکلات را کنار می‌گذارند و به میان میدان می‌آیند.

ناطق نوری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در همه مسائل مدیریت باکفایت دارند. در مسئله سوریه ایشان یک‌تنه ایستادند. بسیاری گفتند در مسئله سوریه وارد نشویم ولی ایشان مردانه ایستاد.

وی افزود: غزه خط مقدم ماست. مسیحیت صهیونیست می‌خواهد پروژه نیل تا فرات را محقق کند. می‌خواهد یک حکومت جهانی تشکیل دهد. خود را نژاد برتر قرار دهد و زمینه را با توجه به عقایدی که دارند برای ظهور عیسی ایجاد کند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد: اگر حزب‌الله به‌وجود آمد به دلیل حمایت ایران بود. سوریه پل ارتباطی ایران با لبنان و فلسطین است. در زمان جنگ، زمانی که همه اعراب می‌خواستند جنگ ایران را، جنگ عرب و عجم کنند، سوریه این را نقض و در کنار ایران ایستاد.

ناطق نوری با تاکید بر مدیریت مقام معظم رهبری اضافه کرد: اکنون بسیاری از کشورهایی که ضد سوریه و بشار اسد بودند لحنشان تغییر کرده است. غزه امروز را با غزه قبل از 50 روز جنگ مقایسه کنید. ایران تنها از غزه حمایت کرد.

وی گفت: داعش تا اربیل آمده و ایران با کمک‌های فکری، حمایتی و آموزشی در عراق، عراق توانسته داعش را در بخش‌هایی به عقب براند و این مدیریت فرمانده کل قوا و جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به انتخابات اخیر عراق اظهار کرد: اگر مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری در انتخابات اخیر عراق نبود احتمال درگیری بین نیروهای مالکی و غیر مالکی ایجاد می‌شد. ایشان مدیریت کرد و هم دولت تشکیل شد و هم شیعه عزت و قدرت پیدا کرد و هم اینکه اختلاف میان شیعیان در عراق از بین رفت تا جایی که آیت‌الله سیستانی از ایشان قدردانی و تشکر کرد.

ناطق نوری افزود: کردها قائلند که به غیر از ایران هیچ کس به آن‌ها در زمان حمله داعش کمک نکرده است.

وی با اشاره به تشیح پیکر شهدای ایران در زمان دفاع مقدس تصریح کرد: خون شهدا، صبر خانواده‌هایشان و مدیریت مقام معظم رهبری نعمت امنیت را به ما داده است و باید شکرگذار آن باشیم. ان‌شاء‌الله ایشان با سلامت و صلابت مدیریت کنند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: یادمان نرود که روزی فلسطینیان با سنگ و تیر و کمان می‌جنگیدند و اما اکنون با موشک می‌جنگند و این از برکت جمهوری اسلامی ایران است.

ناطق نوری با بیان اینکه دولت کنونی موجب ایجاد آرامش در کشور شده است اظهار کرد: یک رئیس‌جمهور عاقل و متدین در کشور وجود دارد. من روحانی را 50 سال است که می‌شناسم و او از مسئولین دلسوز و متدین است.

وی با اشاره به مشکلات کشور اضافه کرد: در کشور مشکلات بسیاری وجود دارد از جمله اینکه کمبود بودجه در کشور وجود دارد اما امنیت و آرامش در کشور حکمفرماست و باید سعی کنیم تا بی‌جهت جامعه را ملتهب نکنیم و امیدوارم تا ید واحده شویم و از مشکلات عبور کنیم.

۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...