نسخه چاپی

در سازمان ملل بررسی می شود

قانونی بودن حمله به داعش در سوریه

سازمان ملل متحد، روز جمعه اعلام كرد ، قانونی بودن حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را بررسی می‌كند اما نتایج این بررسی محرمانه خواهد ماند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از «آناتولی»، «استیون دوگریک» سخنگوی «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، « دفتر مشورت‌های حقوقی دبیرکل هم اکنون درحال بررسی این مسئله است که امکان اجرای حملات هوایی علیه عناصر گروه داعش از سوی ائتلافی بین‌المللی تا چه میزان در چارچوب قانون بین‌المللی است.»

دوگریک در کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک افزود: «نتایج بررسی‌ها در این‌خصوص سری خواهد ماند و فاش نخواهد شد.»

وی توضیحات بیشتری درباره دلیل محرمانه ماندن این نتایج ارائه نداد.

این سخنگو، سه‌شنبه گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع بان کی‌مون درخصوص «جنگ با داعش در خاک سوریه، اعلام کرده بود مبارزه با عناصر گروه تروریستی داعش در هر مکانی که یافت شوند، ضروری است.

براساس این گزارش، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، چهارشنبه از تصمیم خود برای گسترش دامنه حملات هوایی علیه مواضع داعش خبر داد و گفت این حملات سوریه را نیز شامل می‌شود.

این تصمیم آمریکا با واکنش‌های متفاوت کشورها روبه‌رو شده است در حالی‌که آمریکا و کانادا از آن استقبال کرده‌اند، روسیه حمله به مواضع داعش در سوریه را مشروط به مجوز سازمان ملل و حکومت «بشار اسد» اعلام کرده و ایران نیز نسبت به توانایی ائتلاف بین‌المللی برای سرکوب «تروریست‌ها» ابراز تردید کرد.

دمشق نیز اعلام کرد که هر گونه حمله به مواضع داعش در خاک این کشور بدون اطلاع دولت این کشور نقض حاکمیت و تجاوز به خاک این کشور محسوب می‌شود.

۱۳۹۳/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...