نسخه چاپی

بازگشت داعشی‌ها به فرانسه

یك نماینده فرانسوی روز گذشته تاكید كرد كه حدود ۱۰۰ شبه نظامی كه در عراق و سوریه می‌جنگیده‌اند اكنون به خاك فرانسه بازگشته‌اند و نیاز به منابع زیادی برای اتخاذ تدابیر نظارتی و امنیتی به منظور جلوگیری از حملات احتمالی این افراد است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز، هزاران تبعه از کشورهای غربی تا کنون برای مشارکت در جنگ عراق و سوریه و پیوستن به گروه های افراطی به این کشورها سفر کرده اند و بازگشت این افراد به کشورهای خود خطر و تهدید امنیتی بزرگی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش آمریکا و سایر کشورهای غربی به شدت نگران بازگشت شبه نظامیان خود از عراق و سوریه هستند. سباستین پیتراسانتا نماینده سوسیالیست فرانسوی تاکید کرد که حدود ۱۰۰۰ شهروند فرانسوی به صورت داوطلبانه در جنگ سوریه و عراق شرکت کرده اند و تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از آنها به کشور بازگشته اند.

وی در ادامه تصریح کرد که تعدادی از این افراد اکنون در زندان هستند و سایرین نیز تحت نظارت قضایی قرار دارند. ما شواهدی در اختیار داریم که نشان می دهد تعدادی از آنها قصد انجام حملاتی را داشته اند.

پارلمان فرانسه قصد دارد روز دوشنبه در خصوص قانون جدید مقابله با تروریسم بحث و تبادل نظر کند که بر اساس آن نظارت بر فعالیت ها و اقدامات شبه نظامیانی که از جنگ در کشورهای خارجی بازگشته اند تشدید خواهد شد.

وی در ادامه گفت: وقتی شما مجبور هستید برای زیر نظر گرفتن یک نفر ۲۰ مامور امنیتی را به کار بگیرید با چالش بزرگی در سرویس های امنیتی روبرو خواهید شد. هم اکنون ۵۲ شبه نظامی فرانسوی که به کشور بازگشته اند در زندان به سر می برند.

۱۳۹۳/۶/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...