نسخه چاپی

هفته آینده بررسی می شود؛

افزایش تعداد نمایندگان در صحن علنی مجلس

نایب رئیس كمیسیون شوراهای مجلس از نهایی شدن طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در این كمیسیون خبر داد و گفت: این طرح هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش نما، محمدابراهیم رضایی نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از پایان روند بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان در این کمیسیون خبر داد و گفت: طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در این کمیسیون نهایی شده و به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه این طرح پس از تعطیلات تابستانی و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تقدیم هیئت رئیسه می‌شود و در صحن علنی پارلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: براساس این طرح به ۲۰ استان کشور ۲۰ نماینده اضافه می‌شود که این استان‌ها برای افزایش تعداد نمایندگان‌شان، اصلاحاتی را در حوزه‌های انتخابیه و ترسیم آن انجام می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از حوزه‌های انتخابیه در استان آذربایجان غربی که دارای دو نماینده بود، پس از تقسیمات کشوری به دو حوزه انتخابیه تقسیم می‌شود، گفت: براساس این طرح به تعداد نمایندگان استان‌های همدان، البرز، خراسان‌های رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، مازندران، بوشهر، کرمان، گلستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، تهران، خوزستان، لرستان، یزد، قزوین، اصفهان، فارس و کرمانشاه یک نفر اضافه می‌شود که در صورت تصویب در صحن علنی در یک قانون مدون اجرا خواهد شد.

رضایی در پایان یادآور شد که طبق این طرح و تصویب آن در صحن علنی مجلس، تعداد نمایندگان پارلمان از ۲۹۰ تن به ۳۱۰ تن افزایش می‌یابد.

۱۳۹۳/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...