نسخه چاپی

دبیر كل حزب موتلفه: انتظار رسیدن به توافق برد – برد یك توهم است

دبیركل حزب موتلفه با بیان اینكه ایران در تحولات جهان "متغیر اصلی" است، گفت: عراق و سوریه برای مقابله با داعش نیازی به بیگانگان ندارند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: مفهوم «قاعده نفی سبیل» این است که خداوند در قوانین شریعت هیچگونه راه نفوذ و تسلط کفار بر مسلمین را باز نگذارده است و هر گونه راه تسلط کافران را بر مسلمانان بسته است. این اصل یکی از اصول مهم حاکم بر مناسبات اسلامی است.

وی با اشاره به پدیده شوم تروریسم در جوامع اسلامی گفت: آنچه امروز به عنوان جریان تکفیری یاد می‌شود که در خشن‌ترین شکل ممکن در جریان تروریستی داعش نمود پیدا کرده است، ساخته و پرداخته سرویس‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا و انگلیس و به ویژه رژیم صهیونیستی است. آنها این جریان را برای نفوذ و تسلط بر جریان اصیل اسلامی و انقلاب اسلامی در بلاد اسلامی راه‌اندازی کرده‌اند و اکنون که از دست پرورده خودشان برای خود احساس خطر می‌کنند، دچار یک تناقض مضحک شده‌اند. لذا ما نمی‌توانیم بر ادعای غربی‌ها مبنی بر مبارزه با تروریسم اعتماد کنیم و بر اساس این ادعا با آنها همکاری کنیم.

**مردم عراق و سوریه می‌توانند مشکلات ناشی از داعش را حل کنند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: توانایی مردم عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی به لحاظ نظامی و سیاسی به قدری است که خود آنها می‌توانند این مشکل را حل کنند و نیازی به کمک از بیگانگان نیست.

حبیبی با اشاره به اظهارات اخیر اوباما در مبارزه با تروریسم ادامه داد: اظهارات جدید اوباما نوعی چراغ سبز به تروریست‌ها بود چرا که آمریکایی‌ها می‌خواهند از این بهانه برای مداخله امور داخلی سوریه و عراق از آن بهره‌برداری کنند.

وی افزود: اوباما از یک طرف می‌گوید باید مخالفان سوری را تقویت کنیم و از طرف دیگر می‌گوید می‌خواهیم با داعش در سوریه مبارزه کنیم. جمع این دو حرف یعنی فریبکاری و نیرنگ در راهبرد مبارزه با تروریسم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شکل‌گیری نظم جدید در ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جهان خاطر نشان کرد: تردیدی وجود ندارد که تحولات مهمی در نظم جهانی دارد صورت می‌گیرد ایران باید خود را برای نقش‌آفرینی در این نظم جدید مهیا کند.

وی افزود: دشمنان اسلام برای انحراف ملتها از بیداری اسلامی کارهایی صورت دادند و فکر کردند می‌توانند بیداری اسلامی را مهار کنند. اما امروز دور جدید تحرکات در جهان اسلام آغاز شده و ملتها دارند از این فریب عبور می‌کنند.

**ایران در تحولات امروز جهان به عنوان یک متغیر اصلی ظاهر شده است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات یمن گفت: هوشمندی رهبران انقلابی یمن در تحرکات جدید نشان داد آنها بخوبی از نیرنگ قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای برای انحراف انقلاب اسلامی در یمن مطلع هستند و با شجاعت، صراحت و هوشمندی تحولات یمن را مدیریت می‌کنند.

وی اظهار داشت: ایران در تحولات امروز جهان به عنوان یک متغیر اصلی ظاهر شده است. این واقعیت را هیچ کس نمی‌تواند انکار کند. پیروزی مردم غزه، غلبه مردم سوریه بر تروریسم و موفقیت مردم عراق در مهار داعش نشانه‌های این حقیقت است.

حبیبی در مورد دستاورد دولت در شرکت در اجلاس شانگهای تصریح کرد: اجلاس شانگهای یک فرصت برای مطالعه در خصوص مقابله با تحریم‌ها بود. امروز در جامعه جهانی فقط ایران نیست که تحریم می‌شود بلکه برخی قدرت‌های بزرگ نیز در مواجهه با غرب مشکل مقابله با تحریم را دارند و می‌توانند بخوبی از تجربیات ایران استفاده کنند.

وی افزود: ما از نظام تک قطبی عبور کردیم و در نظم جدید قطب‌های جدیدی سر برآورده‌اند. البته ایران قطب جهان اسلام را می‌تواند بخوبی در این رقابت نمایندگی کند.

**انتظار رسیدن به توافق برد – برد یک توهم است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: ما از شجاعت و صراحت تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی در دفاع از منافع و مصالح ملی حمایت می‌کنیم. اخبار رسیده از گفت‌و‌گوها حکایت از سرسختی و نقض پیمان طرف مقابل دارد. لذا ما اعتمادی به طرف غربی بخصوص آمریکا نداریم؛ انتظار رسیدن به توافق برد – برد یک توهم است.

حبیبی با اشاره به حضور رئیس جمهور در اواخر شهریور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: ممکن است طرف غربی پیشنهادی مبنی بر ملاقات رؤسای جمهور ایران و آمریکا مبنی بر حل مناقشات بدهد. ما نباید فریب آنها را بخوریم. آنها اگر صداقت داشتند به همین توافق ضعیف ژنو عمل می‌کردند. اما نه تنها به آن عمل نکردند، بلکه دنبال تحریم‌های جدید هستند. ما نباید فریب حیله‌های دیپلماتیک آمریکاییها را بخوریم. شرایط جهانی حکم می‌کند بر ظلم‌ستیزی و آمریکا‌ستیزی تاکید کنیم و به افکارعمومی جهان تفهیم کنیم هیچ چیزی بین ما و آمریکا که بوی سازش از آن به مشام رسد، وجود ندارد.

**مجلس با تسویه بدهی دولت به بانک مرکزی از طریق تسعیر ارز موافقت نمی‌کند

وی در مورد دیدگاه حزب مبنی بر تسویه بدهی دولت به بانک مرکزی از طریق تسعیر ارز اظهار داشت: این مطلب در لایحه دولت آمده است؛ بعید می‌دانم مجلس با این پیشنهاد موافقت کند؛ چون همین پیشنهاد در اواخر دولت دهم مطرح شد و مجلس به دلیل افزایش پایه پولی و یک اقدام ضد سیاست‌های خروج از رکود با آن مخالفت کرد. بعید می‌دانم مجلس سیاست طرد شده دولت دهم را از دولت یازدهم بپذیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به همدلی و همزبانی ملت ایران طی یک هفته گذشته در واکنش به عمل جراحی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: طی هفته گذشته شاهد شور و هیجان ملی ناشی از محبت و اظهار صمیمیت با رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم. ما از خداوند بزرگ خواهان شفای عاجل برای معظم له هستیم. همچنین خداوند بزرگ را بخاطر لطفی که به ملت ایران در مورد سلامت رهبر انقلاب روا داشتند، شاکریم.

۱۳۹۳/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...