نسخه چاپی

محاكمه یك داعشی در دادگاه‌های آلمان

عکس خبري - محاکمه يک داعشي در دادگاه‌هاي آلمان

دادگاه شهر فرانكفورت امروز یك مرد 20 ساله آلمانی را به اتهام عضویت در داعش و جنگ برای این گروه در خاك سوریه، محاكمه كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه شهر فرانکفورت امروز یک مرد 20 ساله آلمانی را به اتهام عضویت در داعش و جنگ برای این گروه در خاک سوریه، محاکمه کرد.

این مرد که «کرشنیک بی» معرفی شده است متهم به عضویت در گروه داعش بین ماه‌های جولای و دسامبر سال 2013 شده است.

به گفته دادستان آلمانی، وی در سفر به سوریه، ضمن فراگرفتن تعلیمات نظامی و شرکت در برنامه‌های عضوگیری داعش در نزدیکی شهر حلب، در 3 عملیات نیز شرکت داشته است.

«کرشنیک» از دسامبر سال 2013 و از لحظه برگشت به آلمان، در فرودگاه فرانکفورت بازداشت شد و تاکنون در بند بوده است.

وکیل این عضو سابق داعش می‌گوید که وی دچار اختلالات عصبی است، اختلالاتی که احتمالا به دلیل دیدن صحنه‌های متعدد شکنجه غیرنظامیان بر روان وی تأثیر گذاشته است.

عضو تعدادنامعلومی از اتباع غرب در میان اعضای داعش و بازگشت بسیاری از آنها به کشورهای مادری پس از فراگرفتن تعلیمات تروریستی، به مایه نگرانی دستگاه‌های امنیتی اروپا و آمریکا بدل شده است.

در این میان، حضور تروریست‌های انگلیسی در میان اعضای داعش در شبکه‌های اجتماعی پررنگ‌تر بوده است و اخبار مبنی بر بازگشت 250 انگلیسی-داعشی به جزیره، نگرانی‌هایی را در این کشور ایجاد کرده است. انگلیس این روزها در حالت چهارم هشدار امنیتی قرار دارد.

کسی که دو خبرنگار آمریکایی و یک امدادگر انگلیسی را در جلوی دوربین سر برید، لهجه غلیظ لندنی دارد.

۱۳۹۳/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...