مخوف ترین شكنجه گر كودكان در كلمبیا

«لوئیس گاراویتو» قاتل سریالی به‌عنوان مخوف‌ترین شكنجه‌گر كودكان در كلمبیا شناخته شده است.

به گزارش نما، «لوئیس آلفردو کوبیلوس گاراویتو» معروف به «لابستیا» که لقب «هیولا» به او داده‌اند نامش در لیست قاتلان سریالی با آمار کشته شدگان بسیاری قرار دارد. وی یک متجاوز کلمبیایی و قاتل زنجیره‌ای است که خود پس از دستگیری به قتل 147 کودک و پسر نوجوان اعتراف کرده است ولی پلیس کلمبیا در سال 1999 میلادی اعلام کرده قربانیان این قاتل مخوف به 300 نفر می‌رسند.



گاراویتو در 25 ژانویه 1957 میلادی در «جنواکوئیندو» کلمبیا به دنیا آمده و در دوران کودکی‌اش از لحاظ جسمی و روحی توسط پدرش مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است. او حتی به این آزارها نیز اعتراف کرده و از آن دوران به سختی یاد می‌کند. قربانیان وی اغلب جزو کودکان فقیر و فرزندان دهقانان، کودکان کار و یا خیابانی بوده‌اند که 8 تا 16 سال سن داشته‌اند. گاراویتو، قربانیان خود را در کوچه و خیابان می‌یافت و با ارائه هدیه‌ای کوچک یا مقداری پول و آدامس اعتمادشان را جلب می‌کرد تا اینکه در نقطه خلوتی آن‌ها را پس از آزار و شکنجه به قتل می‌رساند.



دوران سیاه جوانی
وی دوران جوانی بدی را همچون دوران کودکی‌اش سپری کرده و نتوانسته بود در دنیای کار برای خود شرایط خوبی فراهم کند و ولع‌ او به آزار و اذیت کودکان و نوجوانان بسیار او را آزار می‌داد. قتل‌ها یکی ‌پس از دیگری صورت می‌گرفت و بدون هیچ ردی وی پس از قتل طعمه‌ای به دنبال طعمه بعدی خود می‌گشت. او در یک فروشگاه مشغول به کار شده بود و به شکار کودکان و نوجوانان هم ادامه می‌داد.



در سال 1999 میلادی تعداد قربانیان او بسیار افزایش یافته بود و چون تمامی قتل‌ها در محدوده‌ای خاص و به شکل یکسانی صورت می‌گرفت، پلیس به او ظنین شد و دستگیرش کرد. پلیس کلمبیا اعلام کرد گاراویتو قتل‌های خود را در 59 شهر کلمبیا انجام داده است. هنگامی‌که گاراویتو دستگیر شد، قوانین کلمبیا حداکثر مجازات را برای جنایتکاران 30 سال تعیین کرده بود. با این وجود قاضی دادگاه با توجه به اعتراف‌ها و شواهد موجود، او را به 60 سال زندان محکوم کرد.


همکاری با پلیس
اطلاعات منتشر شده از سوی پلیس نشان می‌دهد با وجود جرایم وحشتناکی که لوئیس انجام داده بود مجازات وی به‌دلیل همکاری با مأموران و نشان دادن محل دفن قربانیان به 22 سال زندان کاهش یافت. در سال 2006 میلادی گاراویتو در یک مصاحبه تلویزیونی حضور یافت و گفت قصد دارد فعالیت گسترده‌ای را برای کمک به کودکان آزار دیده آغاز کند. انتشار اعتراف‌های گاراویتو، نفرت، خشم و ترس در سراسر امریکای جنوبی به وجود آورده بود و بسیاری از مردم خواستار مجازات اعدام برای وی بودند.



مأموران پلیس با همکاری وی 114 اسکلت از قربانیان وی را پیدا کرده بودند و در خانه‌ این قاتل هم مقدار زیادی طناب یافتند که دست بسیاری از قربانیان خود را با این طناب‌ها بسته بود. آن‌ها در تجسس‌های خود یک گور دسته‌جمعی در دره‌ای یافتند که جسد 25 پسربچه یکجا در آن دفن شده بود. ابتدا تصور می‌شد قربانیان مربوط به یک فرقه شیطانی بوده‌اند اما با اعتراف گاراویتو همه چیز روشن شد. اکنون این هیولای وحشی در زندان به‌سر می‌برد و با وجودی که مردم کلمبیا او را مستحق اعدام می‌دانند هنوز دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

۱۳۹۳/۶/۳۱

اخبار مرتبط