شناسایی متكدی «جاسوس» در مازندران

معاون فرماندار نور با تاكید بر اینكه بسیاری از متكدیانی كه دستگیر شدند به بیماری‌های ویروسی و مسری مبتلا بودند، گفت: ‌در بین متكدیان‌ حتی برخی از آنها نیز به عنوان افراد جاسوس مطرح هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سعید یزدانی شب چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان پنج شهر مازندران ابراز داشت: تکدی‌گری نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا مشاهده می‌شود که همیشه به عنوان پدیده‌ای شوم مطرح است.

وی افزود: در سال 1380 تعداد 17 دستگاه و نهادهای دولتی متولی ساماندهی متکدیان حرفه‌ای در سطح کشور شدند که اگر آن صورت‌جلسات اجرایی می‌شد هم‌اکنون کمتر شاهد این پدیده شوم در کشور بودیم.

این مسئول با تاکید اینکه نباید تکدی‌گری را به عنوان شغل مطرح کرد، گفت: متولیان آموزش شغل باید در این زمینه بیشتر پای کار بیایند و دستگیری متکدیان به صورت مستمر و مداوم باشد در غیر این صورت دردی از جامعه دوا نمی‌شود.

یزدانی با اعلام اینکه در زمینه جامعه‌شناسی شهری و معرفی شهرهای برتر، تکدی‌گری به عنوان شاخصه منفی لحاظ می‌شود، عنوان کرد: در شهرهای ساحلی و گردشگر‌پذیر کشور با مشاهده تکدی‌گری مدت زمان اقامت گردشگران کاهش می‌یابد و جلوه نازیبایی به شهرها داده می‌شود.

این مسئول با تاکید اینکه بسیاری از متکدیانی که دستگیر شدند به بیماری‌های ویروسی و مسری مبتلا بودند، ادامه داد: حتی بیماری ایدز در بین متکدیان مشاهده شده و بسیاری از آنها مبادرت به مصرف و فروش مواد مخدر می‌کنند و حتی برخی از آنها نیز به عنوان افراد جاسوس مطرح هستند.

وی با تاکید اینکه افراد متکدی شناسنامه‌دار شوند و آنها را با آموزش‌های لازم به کار بگماریم، گفت: از سوی مسئولان نیز شاخصه‌های تکدی‌گری مشخص شود.

* کم‌کاری صداوسیمای در ساماندهی متکدیان

نماینده فرمانداری محمودآباد در امر ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان هم در این نشست با بیان اینکه صداوسیما در امر پرداختن به متکدیان کم‌کاری دارد، افزود: صداوسیما در برنامه‌های خود تبلیغ انواع مواد غذایی، چیپس، پفک و دیگر موارد را دارد ولی در زمینه فرهنگ‌سازی برای عدم کمک مردم به افراد متکدی اقدامی نکرده است.

علی رمضانپور ابراز داشت: باید برای متکدیان برنامه مدونی پایه‌ریزی شود تا آنها پس از جمع‌آوری بعد چند روز دوباره به اجتماع بازگردانده نشوند.

وی با اعلام اینکه فرهنگ‌سازی در این مسئله بسیار کارساز و مهم است، خاطرنشان کرد: سه مرکز نگهداری و ساماندهی متکدیان در آمل، تنکابن و ساری طرح‌ریزی شده است.

این مسئول با اعلام اینکه مردم نیز از این پس به متکدیان کمک نکنند، متذکر شد: در کنار فعالیت شهرداری‌ها در جمع‌آوری متکدیان ضابطان دادگستری نیز وارد عمل شوند تا در حین درگیری‌ها امنیت شغلی برای افراد حاصل شود.

رمضانپور با تاکید اینکه مدت زمان ساماندهی و اقامت متکدیان در مراکز جمع‌آوری مشخص شود، گفت: باید با شناسایی افرادی که مبادرت به توزیع متکدیان در سطح شهرها می‌کنند به طور جدی و قاطعانه با آنها برخورد قانونی انجام شود.

۱۳۹۳/۸/۱۵

اخبار مرتبط